Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorNieminen, Paavo
dc.contributor.authorJuola, Daniel
dc.date.accessioned2023-12-08T06:33:02Z
dc.date.available2023-12-08T06:33:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92221
dc.description.abstractYhteisöpalautteen käyttö ohjelmistokehityksessä on lisääntynyt voimakkaasti viime aikoina, mutta ilmiötä on tutkittu suhteellisen vähän. Tässä tutkielmassa tehtiin tapaustutkimus kyseisestä aiheesta. Dwarf Fortress -pelin viimeaikainen käyttöliittymän uudelleensuunnittelu oli aiheen kannalta relevantti ja mielenkiintoinen tapaus, joten tutkimus keskittyi siihen. Tarkoituksena oli selvittää, miten yhteisöpalautetta käytännössä hyödynnettiin vertailemalla käyttöliittymän eri versioita sekä niistä annettua palautetta. Lisäksi tutkimuksessa haastateltiin pelin pääkehittäjää. Tulosten perusteella yhteisöpalaute on kehittäjille hyödyllinen resurssi, jonka hyödyntämisessä pitää kuitenkin huomioida esimerkiksi sen tulkinnanvaraisuus, monipuolisuus ja laadun vaihtelu.fi
dc.description.abstractUsage of community feedback in software development has increased strongly in recent times, but the phenomenon has been studied relatively little. A case study about the subject was conducted in this thesis. The recent redesign of the user interface of Dwarf Fortress was a relevant and interesting case, so the study focused on it. The purpose was to discover how community feedback was practically utilized by comparing different versions of the user interface as well as the feedback given about them. In addition, the lead developer of the game was interviewed in the study. Based on the results, community feedback is a useful resource for developers. However, utilizing it requires taking into account, for example, its ambiguousness, diversity and varying quality.en
dc.format.extent48
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otheryhteisöpalaute
dc.subject.otherkäyttöliittymäsuunnittelu
dc.subject.otherDwarf Fortress
dc.titleYhteisöpalautteen hyödyntäminen Dwarf Fortress -pelin käyttöliittymän uudelleensuunnittelussa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202312088220
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyright© The Author(s)
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysokäyttäjäkokemus
dc.subject.ysopalaute
dc.subject.ysokäyttöliittymät
dc.subject.ysokäytettävyys
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysotietokonepelit
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright