’’My Power is What People Need and Want’’ : yhteisön merkitys ja rooli Kansan temppeli -kulttiuskonnossa
Tässä tutkielmassa tarkastelen yhteisön merkitystä ja roolia yhdysvaltalaislähtöisessä Kansan temppeli – kulttiuskonnossa. Tarkastelen yhteisön roolia sekä merkityksiä osana yhteiskunnasta eristäytyneen uskonnollisen ryhmän toimintaa. Kansan temppeli oli uskonnollinen yhteisö, joka toimi vuosina 1955–1978 Yhdysvalloissa sekä Guyanassa- Itsensä profeetaksi nimennyt yhteisön johtaja Jim Jones opetti jäsenille muun muassa sosialismista sekä millenarianismista, jolla tarkoitetaan ennustusta maailman loppumisesta. Tarkastelen tutkielmassani millainen merkitys yhteisöllä oli Kansan temppelissä.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Siveelliset, oppineet ja surevat : sukupuolittuneet arvot ja kuoleman kohtaaminen Suomessa 1700-luvun loppupuoliskon ruumissaarnoissa
Sivula, Henriikka (2022)Tutkielma käsittelee 1700-luvun lopun ruumissaarnoissa esiintyviä kuvauksia vainajan elämästä sekä kuolema- ja hautauskulttuurista Suomessa. Tutkimuksessa verrataan naisten ja miesten ruumissaarnoja ja tarkastellaan millaista ... -
Suomen tataarien yhteisö ja identtiteetti tataarien kirjoitusten ja haastattelujen kautta
Samaletdin, Sara (2023)Tutkimus kohdistuu Suomen tataarien taustoihin ja yhteisöön, sekä aikaisempien tapahtumien merkitykseen yhteisön identiteetille etenkin muistitietohistorian menetelmiä hyödyntäen. Itse haastateltavien elämän kautta tutkimus ... -
Christianity, Politics and the Afterlives of War in Uganda : There is Confusion
Alava, Henni (Bloomsbury Academic, 2022)Christianity, Politics and the Afterlives of War in Ugandasheds critical light on the complex and unstable relationship between Christianity and politics, and peace and war. Drawing on long-running ethnographic fieldwork ... -
Facebook-ryhmä online-yhteisönä : eWOMin ja yhteisöllisyyden vaikutus yhteisön jäsenten ostoaikomuksiin
Kukkonen, Nina (2018)Jatkuvan kasvunsa myötä online-yhteisöt ovat muodostuneet tärkeiksi elektronisen word-of-mouthin alustoiksi. Online-yhteisöissä kuluttajat voivat helposti jakaa tietoa erilaisista tuotteista ja palveluista. Tämän tutkimuksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.