Suomea vaan täytyy oppia : näkökulmia maahanmuuttajien sekundaariseen sosialisaatioon
Authors
Date
2006Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Venäläisten maahanmuuttajien kotoutuminen : venäjänkielisten aikuisten maahanmuuttajien kotoutuminen Jyväskylän alueella vuosien 2007-2008 vaihteessa
Piippo, Niina (2008)Tutkimukseni taustana on kasvava maahanmuutto Suomeen, maahanmuuttajien kotouttamiseen tähtäävä politiikka ja monikulttuurinen, aikuisten maahanmuuttajien parissa tehtävä sosiaalityö. Tarkastelen työssäni maahanmuuttoa ja ... -
Integration training participants as a community language practices and strategies in a multilingual work and everyday life environment
Staniszewska, Alicja (Siirtolaisuusinstituutti, 2024)Formal integration courses focus on the tuition and learning of language skills in Finnish, but the informal aspects, such as time spent between classes and possible bonds created among participants, are important factors ... -
Joukkueurheilu maahanmuuttajien kotoutumisen tukena : kirjallisuuteen perustuva tutkielma
Pöyry, Sanna-Mari (2020)Kirjallisuuteen perustuvan tutkielman tarkoituksena on tarkastella, millaisia vaikutuksia joukkueurheilun harrastamisella on maahanmuuttajien kotoutumiseen, ja millä ehdoin vaikutukset toteutuvat. Tutkielmassa etsitään ... -
Kielten käyttö ja oppiminen aikuisten maahanmuuttajien integroitumisen ja identiteettien rakennusaineina
Tarnanen, Mirja; Rynkänen, Tatjana; Pöyhönen, Sari (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015)This article examines the role of languages and language learning when adult migrants are narrating their integration and construction of identities in the new country, in particular, in work and professional communities, ...