Collaborative virtual environment: research and implementation
Tekijät
Päivämäärä
1997Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Immersive virtual reality for language education : examining teacher perspectives and implementation ideas for university foreign language learning environments
De Sanctis, Francesca (2024)Virtual reality (VR) has shown potential as a tool for improving the quality of language education (LE). High-immersion VR (iVR) in particular has emerged as promising for its affordance of authentically recreating real-life ... -
How to get things done in social virtual reality : A study of team cohesion in social virtual reality–enabled teams
Torro, Osku; Holopainen, Jani; Jalo, Henri; Pirkkalainen, Henri; Lähtevänoja, Antti (University of Hawaii at Manoa, 2022)Social virtual reality (SVR) enables teams to operate in a virtual environment that simulates and enhances real-world interactions. However, there is an absence of empirical analysis of how SVR can affect the performance ... -
Design principles of virtual reality learning environments : virtual training of flight crew
Lyytinen, Jere (2020)Tämä suunnittelutieteellinen tutkimustyö keskittyy virtuaalitodellisuusteknologiaan ja virtuaalisiin oppimisympäristöihin. Tämä tutkimustyö kiteyttää virtuaalitodellisuusteknologian konseptin ja ominaisuudet sekä esittelee ... -
Facilitating Collaborative Learning with Virtual Reality Simulations, Gaming and Pair Programming
Näykki, Piia; Fagerlund, Janne; Silvennoinen, Minna; Manu, Mari; Nousiainen,Tuula; Juntunen, Merja; Vesisenaho, Mikko (Springer, 2022)The chapter presents socio-interactional functions that support collaborative learning through three case examples. The examples stem from our long line of empirical research in which we have explored the possibilities of ... -
Problem Space Identification for Developing Virtual Reality Learning Environments
Lähtevänoja, Antti; Holopainen, Jani; Mattila, Osmo; Pöyry, Essi; Tuunanen, Tuure; Parvinen, Petri (University of Hawai'i at Manoa, 2021)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.