Tiedemiehiä ja tiedon rajoja : fantastisen merkitys Frankensteinissa ja Draculassa
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Reconstructing the Gothic in games and gaming : Gothic monsters and ideology in the story world and player experiences of Fallout 3
Piittinen, Sari (Jyväskylän yliopisto, 2018)This dissertation research investigates the deployment of Gothic elements in digital games and player experiences of Gothic monsters. The Gothic is a rich and popular resource for games that, through representations ... -
Intertekstuaalisuus ja sen funktiot Carlos Ruiz Zafónin teoksessa El juego del ángel - Enkelipeli
Tuohisaari, Annika (2015)Tutkielman aiheena on intertekstuaalisuus Carlos Ruiz Zafónin teoksessa El juego del ángel (2008, suom. Enkelipeli, 2009). Teos rakentuu useiden intertekstien, kuten klassikkokirjallisuuden (Dracula, Faust, Frankenstein, ... -
Wild Things Squeezed in the Closet : Monsters of Children’s Literature as Nonhuman Others
Mustola, Marleena; Karkulehto, Sanna (Routledge, 2020)Children and monsters share a similar position in the world dominated by human adults: both are typically represented as animalized, alien creatures that are to be tamed, protected, abused, or repelled. In other words, ... -
"Olemme lihaa ja verta, tunteita ja rakkautta ja surua aivan yhtä lailla kuin tekin" - Ihmisenkaltaisten kokema toiseus Erika Vikin teoksessa Hän sanoi nimekseen Aleia
Nieminen, Jasmin (2018)Tutkielmassa tarkastellaan päähenkilöiden toiseuden ja ulkopuolisuuden kokemuksia Erika Vikin fantasiateoksessa Hän sanoi nimekseen Aleia. Kirjallisuuden kandidaatintutkielma. Jyväskylän yliopisto.