"Elä tuu iholle kii" : homofobian ilmeneminen koulussa ja liikuntatunneilla
Tekijät
Päivämäärä
2011Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.
Asiasanat
liikuntatunnit skolidrott skolor (läroanstalter) koulut schools (educational institutions) physical education (school subject) heteronormativitet motion heteronormativity lektioner suvaitsevaisuus tolerance (mental) lessons physical training homofobia homofobi oppitunnit heteronormatiivisuus koululiikunta homophobia tolerans liikunta
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Heteronormativity meets queering in physical education : the views of PE teachers and LGBTIQ+ students
Berg, Päivi; Kokkonen, Marja (Routledge, 2022)Background and purpose: In school physical education (PE) lessons, gender is often produced heteronormatively. Lesbian, gay, bi, transgender, intersexual, and queer (LGBTIQ+) students have reported experiences of discrimination ... -
"Ei tehdä mitään numeroo" : heteronormatiivisuus ja sukupuolen moninaisuus liikunnanopettajien puhetavoissa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvista oppilaista
Berg, Päivi; Kokkonen, Marja (Suomen Kasvatustieteellinen Seura ry ; Koulutuksen tutkimuslaitos, 2020)Tutkimme tässä artikkelissa liikunnanopettajien puhetapoja seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvista oppilaista koululiikunnassa. Aineisto koostuu kymmenen opettajan haastatteluaineistosta sekä 105 opettajan ... -
Luokanhallintataitojen merkitys yläkoulun poikien liikuntatunneilla
Mustonen, Sari (2011) -
Sedentary Patterns and Sit-to-Stand Transitions in Open Learning Spaces and Conventional Classrooms among Primary School Students
Hartikainen, Jani; Haapala, Eero A.; Sääkslahti, Arja; Poikkeus, Anna-Maija; Finni, Taija (MDPI AG, 2022)Educational reforms worldwide have resulted in schools increasingly incorporating open and flexible classroom designs that may provide possibilities to reduce sedentary behavior among students during lessons. Cross-sectional ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.