Kyberalan tutkimus ja koulutus Suomessa 2019
Published in
Informaatioteknologian tiedekunnan julkaisujaDate
2019Copyright
Copyright © 2019 Martti Lehto, Jukka Niemelä, Petri Vähäkainu ja Jyväskylän yliopisto
Publisher
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-7829-7ISSN Search the Publication Forum
2323-5004Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Mikä meitä ohjaa? : artikkelikokoelma Jyväskylässä 5.-6.9.2005 järjestetystä korkeakoulutuksen tutkimuksen IX symposiumista
Aarrevaara, Timo; Herranen, Jatta; Korkeakoulutuksen tutkimuksen symposiumi (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2006) -
In search for the conceptual origin of university students' community in a confluence of on- and offline learning environments ethnographies in technology-rich, multi-sited fields of study
Pöysä, Johanna (University of Jyväskylä, 2007)Contemporary society requires its citizens to develop capacities to resituate their activities in collective unities and to successfully communicate their actions within these multiple local and global communities. Also ... -
Systeemiajattelun opetus ja tutkimus
Tarvainen, Anni (Jyväskylän yliopisto, Informaatioteknologian tiedekunta, 2022)Tämän raportin tavoitteena on selvittää kovan systeemiajattelun opetuksen ja tutkimuksen tämänhetkinen tilanne Suomessa ja maailmalla. -
Kyberturvallisuuden ammattilaisten koulutus
Lehto, Martti (Cyberwatch Finland Oy, 2023)Kyberturvallisuusalalla osaajapula on valtava. Tutkimustulokset osoittavat selvästi, että nykyinen kyberammattilaisten määrä ei riitä kattamaan kaikkia kyberturvallisuuden rekrytointitarpeita. Kyberturvallisuuskoulutukseen ... -
Ohjausalan koulutus Suomessa : selvitys koulutusten rakenteista ja sisällöistä
Kasurinen, Helena; Vuorinen, Raimo; Kettunen, Jaana; Ruusuvirta-Uuksulainen, Outi; Kukkaneva, Eelis (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2024)Tässä julkaisussa kuvataan ohjausalan suomen- ja ruotsinkielisten koulutusten rakenteita ja sisältöjä Suomessa vuosina 2020–2023 sekä tarkastellaan koulutusrakenteiden toimivuutta ja kehittämistarpeita. Selvitys pohjautuu ...