Show simple item record

dc.contributor.advisorMäntylä, Katja
dc.contributor.authorCordoba, Piia
dc.date.accessioned2022-04-25T07:39:55Z
dc.date.available2022-04-25T07:39:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80684
dc.description.abstractTämä pro gradu -tutkielma käsittelee afroamerikkalaisten aseman kehityskulkua Yhdysvalloissa. Tutkielmassa tarkastellaan merkittäviä historiallisia tapahtumia ja niiden vaikutusta nykyisessä yhteiskunnassa. Lukija saa laajan kuvan siitä, miten rotuerotteluun pohjautuvat epäoikeudenmukaisuudet ovat juurtuneet maan rakenteisiin. Yhteistoiminnalliseen kielten oppimiseen perustuva opetusmateriaalipaketti antaa työkalut yhteiskunnan tapahtumien kriittiseen analysointiin ottamalla samalla huomioon historialliset, ideologiset, poliittiset ja kulttuurilliset näkökulmat. Oppilaat oppivat tunnistamaan ja ymmärtämään sosiaalista eriarvoisuutta. Kokonaisuudessaan tutkielma antaa kattavan ymmärryksen Yhdysvaltojen kulttuurista ja Afroamerikkalaisten pitkästä matkasta kohti sosiaalista oikeudenmukaisuutta.fi
dc.description.abstractThis thesis addresses some of the significant historical events that marked the trajectory of Black People in American society. To comprehend what is happening today, it is important to acknowledge what historical moments have led to the current state of society that is entrenched with racial injustices. The material package allows students to analyse society and significant events through critical lenses, taking into account the historical, ideological, political, and cultural aspects. It helps students to recognize and comprehend current social inequalities. All in all, students will have a more comprehensive understanding of American culture and the African American journey.en
dc.format.extent119
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherstructural racism
dc.subject.othercooperative language learning
dc.titleThe African American Journey - A Material Package for Teachers
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202204252361
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysososiaalinen oikeudenmukaisuus
dc.subject.ysoafroamerikkalaiset
dc.subject.ysorasismi
dc.subject.ysokoulutus
dc.subject.ysorotusyrjintä
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysokulttuuri
dc.subject.ysolanguage learning
dc.subject.ysosocial justice
dc.subject.ysoAfrican Americans
dc.subject.ysoracism
dc.subject.ysoeducation and training
dc.subject.ysoracial discrimination
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysoculture
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record