Show simple item record

dc.contributor.advisorSeppänen, Ville
dc.contributor.advisorWaltari, Outi
dc.contributor.authorSiltakorpi, Jukka
dc.date.accessioned2021-06-16T06:41:29Z
dc.date.available2021-06-16T06:41:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76584
dc.description.abstractTämän tapaustutkimuksen tavoitteena oli selvittää kuinka datan laatua voitaisiin mitata ja kehittää prosessidokumentaatiojärjestelmässä. Dataa kerättiin olemassa olevaa dokumentaatiota tutkimalla, sekä kyselyn avulla. Datan laatu ei ole aiemmin saanut juurikaan huomiota tässä kontekstissa, minkä johdosta täysin uudet metriikat datan laadun mittaamista prosessidokumentaatio järjestelmässä varten luotiin tämän tutkimuksen aikana. Tutkimuksen aikana tunnistettiin kolme laatumittaria, askeleet datan laadun kehittämistä varten esiteltiin, ja vaatimukset datan laadun kehittämiselle määriteltiin. Datan laadun lähtötaso määriteltiin metriikoiden perusteella ja vaatimukset ja toimenpiteet kehitykselle määriteltiin. Vaatimusten perusteella myös mahdolliset hyödyt ja kustannukset kyettiin arvioimaanfi
dc.description.abstractThis case study was aiming to find how data quality could be measure and improved in a process documentation system. Data was gathered using existing documentation and a survey. Data quality has not previously seen much focus in this context, and therefore new metrics for measuring data quality in a process documentation system were created. Three different quality metrics were identified during this study, steps for data quality improvement were proposed and basic requirements for improving the quality were set. The current data quality level was defined based on the created metrics and ways to improve it were identified. Based on the requirements for the improvement work, potential costs and benefits that the data improvement work could cause were also listeden
dc.format.extent61
dc.language.isoen
dc.subject.otherprocess modeling
dc.subject.otherprocess architecture
dc.titleImproving data quality in a process documentation system : requirements and benefits; a case study
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106163783
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysodata
dc.subject.ysolaatu
dc.subject.ysoprosessit
dc.subject.ysoliiketoimintamallit
dc.subject.ysotietojärjestelmät
dc.subject.ysokokonaisarkkitehtuuri
dc.subject.ysodata
dc.subject.ysoquality
dc.subject.ysoprocesses
dc.subject.ysobusiness models
dc.subject.ysodata systems
dc.subject.ysoenterprise architecture


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record