Pariohjelmoinnin kommunikaation tukeminen opetuksessa
Pariohjelmointi on tietotekniikan opetuksessa käytetty menetelmä, jonka käytöstä on tutkitusti hyötyä opiskelijoille. Hyvä kommunikaatio on tärkeä tekijä pariohjelmointikokemuksessa. Tämä kandidaatintutkielma keskittyy pariohjelmoinnin kommunikaation tukemiseen opetuksessa. Tavoitteena on löytää aiemmasta tutkimuksesta keinoja, joilla pariohjelmointiparien kommunikaatiota voisi tukea. Pair programming is a method used in computer science education, and its use has been proven to be beneficial for students. Good communication is an important factor in the pair programming experience. This Bachelor’s thesis focuses on supporting pair programming communication in education. The aim is to find ways to support the communication of pair programming pairs from previous research.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5412]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Etänä toteutettavan pariohjelmoinnin hyödyt ja haitat
Koivisto, Antton (2023)Tässä kandidaatintutkielmassa selvitetään etänä toteutettavan pariohjelmoinnin hyötyjä sekä haittoja verrattuna samassa tilassa toteutettavaan pariohjelmointiin ja ohjelmointiin yksin. -
GitHub Copilotin käyttö pariohjelmoinnissa
Puuppo, Joonas (2023)Vuonna 2021 julkaistua ohjelmointityökalu GitHub Copilotia on markkinoitu "tekoälypariohjelmoijana". Perinteisesti pariohjelmointi perustuu prosessiin, jossa kaksi ihmisohjelmoijaa työskentelee saman tehtävän parissa ... -
Sulautettujen järjestelmien hyödyntäminen toisen asteen ammatillisessa opetuksessa
Salo, Jarmo (2017)Tässä Pro gradu -tutkielmassa paneudutaan sulautettujen järjestelmien hyödyntämiseen toisen asteen opetuksessa Tieto- ja tietoliikennetekniikan opetussuunnitelmassa. Tutkielmassa tutkitaan LEGO Mindstorms -, Arduino UNO - ... -
On the impact of computer science outreach events on K-12 students
Lakanen, Antti-Jussi (University of Jyväskylä, 2016)Many countries have begun to adopt computer science (CS) and computational thinking (CT) into national curricula of compulsory education and upper secondary education. It is argued that learning rigorous CS concepts not ... -
Oppilaiden omat kielet ja niiden tukeminen peruskoulun valmistavassa opetuksessa : opettajien kokemuksia ja käytänteitä
Seppälä, Sara (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää peruskoulun valmistavan opetuksen opettajien kokemuksia oppilaiden omien kielten tukemisesta valmistavassa opetuksessa ja kartoittaa käytänteitä tukemiseen liittyen. Tutkimuksen ...