Web-sovellusprojektissa käytettävän viitekehyksen valinta
JavaScript-viitekehysten yleistyessä, ja valittavien vaihtoehtojen lisääntyessä ei välttämättä ole aina selvää, mikä valittavissa olevista viitekehyksistä on paras omaan käyttötarkoitukseen. Aihetta on pyritty tutkimaan aikaisemmin kartoittamalla haastattelun keinoin tekijöitä, joita kehittäjät pitävät tärkeinä viitekehystä valitessaan, mutta varsinaista viitekehysten vertailua näiden kriteerien nojalta on tehty hyvin vähän. Tämä tutkielma pyrki tuottamaan aiempaan tutkimukseen ja kirjallisuuteen nojaten viitekehysten vertailussa käytettävän mallin, ja vertailemaan yleisesti käytettyjä viitekehyksiä näin valikoiduin kriteerein. Vertailulla saavutettujen löydösten pohjalta suoritettiin analyysi, josta selvisi viitekehysten vahvuudet ja heikkoudet toisiinsa nähden. Käytetyillä tutkimusmetodeilla ei päästy selkeään käsitykseen siitä, onko jokin viitekehyksistä yksiselitteisesti muita parempi, mutta tuloksista voidaan päätellä tapauksia, joissa on edullista käyttää jotain niistä ennen muita.
...
As the amount of available JavaScript frameworks in the market increases, it is not always necessarily easy to make the decision on which of these frame-works is the most suitable for one’s specific use case. Previous research on factors that developers consider important when making the decision has been conducted by interviewing developers, but little research has been conducted that evaluates the available frameworks based on the suggested criteria. This thesis aimed to produce a model to be used in evaluating frameworks by reviewing existing research and literature. Three commonly used frameworks were then evaluated using this model, and the findings were then analysed to see the pros and cons of each of the analysed frameworks compared to each other. Using these methods, it was not possible to gain definite insight on the superiority of any of the compared frameworks, but judging from the results, it is clear to see that some of the frameworks are clearly better suited for certain types of projects than others.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
JavaScript : ennen ja nyt
Aho, Petteri (2015)JavaScript on saanut kritiikkiä hitaudesta ja lisäksi se on kärsinyt maineesta lelukielenä, joka on hyödyllinen vain suhteellisen yksinkertaisiin tehtäviin. Aikaisemmin web-sivut oli rakennettu pelkän HTML:n avulla ... -
Haitallisen JavaScript-koodin tunnistaminen koneoppimismenetelmiä käyttäen
Tuovinen, Janne (2018)Tutkimuksessa tutkitaan haitallisen JavaScript-ohjelmakoodin tunnistamista koneoppimismenetelmin opetettujen luokittelijoiden avulla. Tutkimusaiheen valintaan vaikuttivat seuraavat kolme tekijää. Tekijöistä ensimmäinen oli ... -
HTML5 monialustaisessa pelikehityksessä : kaksiulotteiset minipelit Phaser-pelimoottorilla
Partanen, Petri (2015)Mobiililaitteiden yleistyessä videopelien pelaamiseen on tarve pelien helpommalle kehitykselle ja levitykselle kasvanut. HTML5 on avoin web-standardi, joka mahdollistaa monialustaisen multimediasisällön näyttämisen suoraan ... -
Novel browser extension tool for image annotation : (Applications and use-cases in a novel CCTV-aware system)
Lahtinen, Tuomo (2022)Camera surveillance has become a worldwide phenomenon that affects the lives of almost every person. People are not aware of how much they are entering the surveillance zone and for some people the patronizing surveillance ... -
Performance analysis of obfuscated JavaScript
Häyrynen, Mikko (2022)Obfuskaatiolla pyritään muuntamaan lähdekoodi lukukelvottomaan muotoon siten, että sen semantiikka säilyy muuttumattomana. Tämä tutkielma kartoittaa erilaisia JavaScript-ohjelmointikielessä käytettyjä obfuskaatiomenetelmiä. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.