Puettavien teknologioiden sekä tiedonlouhinnan vaikutukset urheiluun
Authors
Date
2020Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan sitä, miten puettavat teknologiat ja
niistä saatu data vaikuttavat urheiluun. Tutkielman tavoitteena on selvittää millaisia hyöytyjä tällaisen puettavan teknologian sovelluksen käytöstä on urheilijan kehityksen kannalta
ja liittyykö käyttöön mitään riskejä esimerkiksi tietoturvan kannalta. Tutkielmassa selvitetään myös puettavien teknologioiden luotettavuutta sekä toimintavarmuutta. This batchelor’s thesis investigates the impacts of wearable technologies in sports
and how the data collected from the wearable techonology applications affect’s sports. The
goal of this thesis is to investigate what the benefits of using wearable technology applications are and whether there are any risks associated with the use of wearable techonolgy
e.g. cyber security related risks. The thesis also investigates the reliability and durability of
wearable technology.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4412]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Puettavat teknologiat oman hyvinvoinnin tukena
Agthe, Nathalie (2021)Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, mitä tarkoittaa hyvinvointi ja terveys, sekä mitä teknologioita näihin liittyy. Tämä tutkielma tutkii myös sitä, miten yksilö voi puettavien teknologioiden ja erilaisten ... -
Liikuntateknologiat ja niiden käyttö
Mengus, Mikael (2020)Liikuntateknologiat ovat yleistyneet huomattavasti viimeisten kymmenien vuosien ajan. Kiitos GPS:än yleistymisen, sekä teknologian halventumisen, lähes kuka tahansa voi omistaa älylaitteen, joka toimii samalla liikunnan ... -
Puettavat teknologiat kestävyysurheilussa
Hansen, Rasmus (2022)Puettavat teknologiat ovat yleistyneet kuluttajakäytössä erityisesti viime vuosina. Aihe kiinnostaa myös urheilijoita, sillä uusia urheiluun sopivia teknologioita kehitetään jatkuvasti. Tässä kandidaatintyössä tarkastellaan, ... -
Faniyhteisöjen vaikutus videopeleihin ja e-urheiluun
Routakangas, Aleksi (2022)Tutkielman tavoitteena on tehdä kirjallisuuskatsaus ja esittää, miten faniyhteisöt voivat vaikuttaa ja ovat jo vaikuttaneet videopeleihin ja e-urheiluun ja samalla antaa esimerkkejä ja tukea aikaisempien artikkelien pohjalta. ... -
Urheilu aiheuttamassa urheilijan viimeistä kamppailua : urheiluun liittyvät tekijät urheilijoiden itsemurhaintentioiden motiivien luojina
Roiko-Jokela, Tapio; Roiko-Jokela, Heikki (Suomen urheiluhistoriallinen seura, 2020)