Learning diaries in startup education : an empirical & comparative study
Authors
Date
2020Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
The concept of startups and startup education has been recently rising in higher education. The concepts of entrepreneurship education, innovativeness, and challenge-based learning are themes that have been taught similarly to startup education. The startup education is a relatively new topic and the ways of doing startup education have been relatively little studied. This thesis aims to understand how learning diaries can be effectively used in startup education and how the learning diaries can be beneficial.
This thesis introduces a new model to be used in the startup education called The Startup Scratch Book. The startup scratch books are course works that combines traditional learning diaries and scrapbook elements. The model aims to help the teachers and the students to have a mutual understanding of the course requirements and create a single approach to be used in the startup education. The empirical data analyzed in this thesis is collected from the Lean Startup/ Venture Lab course held at the University of Jyväskylä in 2018 and 2019. The empirical data validates the importance of including specific aspects to the scratch book to increase the quality of the learning process.
The study claims that the startup scratch book can have a positive effect on the students learning and the effective use of the startup scratch books can improve the assessment process of the course because the students better understand what is required from them in terms of the course requirements.
...
Startup-aiheinen opetus korkeakouluissa on kasvanut selvästi viimevuosien aikana. Opetus liittyen yrittäjyyteen, innovaatioihin sekä haastepohjainen opetus ovat teemoja, joita opetetaan usein samanlaisilla metodeilla, kuin startupeihin liittyviä asioita. Startup-opetus on melko uusi tutkimuskohde ja menetelmiä, joita startup-opetuksessa käytetään, on tutkittu melko vähän. Tämä tutkimus pyrkii ymmärtämään miten oppimispäiväkirjoja voitaisiin tehokkaasti hyödyntää startup-opetuksessa ja miten oppimispäiväkirjat voisivat olla hyödyllisiä.
Tämä tutkimus esittelee uuden mallin, jota voidaan käyttää startup-opetuksessa: The Startup Scratch Book-mallin. Startup scratch bookit ovat kurssitöitä, jotka yhdistelevät perinteisien oppimispäiväkirjojen ja leikekirjojen elementtejä. Malli pyrkii auttamaan sekä opettajia, että opiskelijoita saavuttamaan yhteisymmärryksen siitä, mitä kurssilla vaaditaan. Malli pyrkii kehittämään yksiselitteisen mallin, jota voidaan hyödyntää startup-opetuksessa. Tutkimuksessa käytetty empiirinen data on kerätty Lean Startup/ Venture Lab kurssilta, joka pidettiin Jyväskylän yliopistossa vuosina 2018 ja 2019. Empiirinen data vahvistaa tiettyjen aspektien sisällyttämisen tärkeyden scratch bookeissa, jotta scratch bookien laatu ja opiskelijoiden oppimisprosessi parantuisi.
Tämä tutkimus väittää, että Startup Scratch Book on menetelmä, jolla on positiivisia vaikutuksia opiskelijoiden oppimiseen ja scratch bookien tehokas käyttö auttaa myös opiskelijoita ymmärtämään, mitä heiltä kurssin puitteissa vaaditaan.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29512]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The Startup Scratch Book : Opening the Black Box of Startup Education
Abrahamsson, Pekka; Suoranta, Mari; Lahti, Sonja; Kemell, Kai-Kristian (Springer, 2021)Teaching entrepreneurship and startups is a challenging task. Approaches using real or simulated entrepreneurship as a teaching method are also common in startup education. However, as educators and researchers, we typically ... -
Students’ self-reported learning outcomes after a business start-up education program
Laine, Kati; Tynjälä, Päivi; Eteläpelto, Anneli; Hämäläinen, Raija (Routledge, 2019)The aim of the present study is to examine the breadth of influence of a business plan-based entrepreneurship education. This task is implemented by examining students’ (n = 227) self-reported learning outcomes concerning ... -
Understanding and measuring social entrepreneurship
Kannampuzha, Merie Joseph (University of Jyväskylä, 2017)This thesis aims to understand the phenomenon of social entrepreneurship and measure its component dimensions. In particular, the thesis addresses two research gaps in the social entrepreneurship research. The first gap ...