Muuttuuko opettajuus ja mihin suuntaan? : narratiivinen tutkimus arvoista ja opettajuuden muutoksista luokanopettajien kokemana
Authors
Date
2015Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kohti hyvää opettajuutta luokanopettajien näkemänä ja kokemana
Hakasalo, Sanna (2011) -
"Niin sinne vaan luokkaan ja katotaan keväällä, missä kunnossa opettaja on" : oppivelvollisuuskoulutuksen uudistusten seuraukset opettajuuteen ja ammatillisuuteen luokanopettajien kokemana
Saloniemi, Mervi (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää opettajien kokemuksia useiden oppivelvollisuuskoulutusuudistusten merkityksestä heidän opettajuuteensa ja ammatillisuuteensa. Tutkimus toteutettiin haastattelututkimuksena ... -
‘I’m a foreign teacher’ : legitimate positionings in the stories of a migrant teacher
Ennser-Kananen, Johanna; Ruohotie-Lyhty, Maria (Routledge, Taylor & Francis Group, 2022)This qualitative study examines one migrant teacher’s identity positions in the context of a peer mentoring group setting in Finland. Combining theories of legitimacy and teacher narratives, this study asked which positions ... -
Luokanopettajien kenttäkokemus ja opettajuuden ideaalit eivät kohtaa
Fornaciari, Aleksi (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021) -
Muuttuva fysioterapiaopettajuus : fenomenografinen tutkimus fysioterapiaopettajien ja -opettajaopiskelijoiden opettajuuden muutokseen liittyvistä käsityksistä
Seeslahti, Henna (2020)Opettajuus on moniulotteinen ja muuttuva ilmiö, jota voidaan pitää yksilön subjektiivisena kokemuksena opettajan työstä. Yhteiskunnan nopeatahtiset muutokset kuten globalisaatio ja digitalisaatio muuttavat opettajuutta ...