Koulun tulosähky : kasvatusfilosofinen analyysi koulun tuloksellisuuden problematiikasta suomalaisessa yhteiskunnassa
Authors
Date
2003Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Koulun tuloksellisuus? : filosofisia valotuksia koulun tuloksellisuuden problematiikkaan suomalaisessa yhteiskunnassa
Oravakangas, Aini (Jyväskylän yliopisto, Chydenius-instituutti, 2005) -
Kritiikin lupaus : näkökulmia Frankfurtin koulun kriittiseen teoriaan
Moisio, Olli-Pekka (Jyväskylän yliopisto, 1998) -
Onko tässä yhteiskunnassa mitään järkeä? : Jürgen Habermasin elämismaailman ja systeemin käsite-erottelu välineellisen järjen kritiikin päivityksenä
Manninen, Tuomas (2020)Tätä tutkielmaa ohjaa kaksiosainen kysymys: Onnistuuko Jürgen Habermas päivittämään kriittisen teorian ensimmäisen sukupolven määrittelemän välineellisen järjen kritiikin? Tarjoaako hänen kommunikatiivisen toiminnan teoriassa ... -
Kriittinen teoria ja Marx
Pekkola, Mika; Huttunen, Rauno (Jyväskylän yliopisto, 2011)Kriittisen teorian piirissä vaikuttaneiden ajattelijoiden tuotokset ovat kiistatta keskeinen osa 1900-luvun yhteiskuntateoreettista kirjallisuutta. Mutta mitkä olivat kriittisen teorian lähtökohdat? Mistä perspektiivistä ... -
Osallisuuden lisääminen : Habermasin kommunikatiivisen toiminnan teoriaa mukaillen
Tuorila, Aila (2017)Tämä filosofian alaan kuuluva tutkimus käsittelee osallisuutta ja sen lisäämistä peruskoulussa käyttäen menetelmänä Habermasin kehittämää kommunikatiivisen toiminnan teoriaa. Tutkimuksen tarkoituksena on tuoda esille ...