Jyväskylän yliopisto | JYX-julkaisuarkisto

  • suomi  | Anna palautetta |
    • suomi
    • English
 
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä aineisto 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > Näytä aineisto

Resource mobilization through social media : Ukrainian case

Thumbnail
Katso/Avaa
1.1Mb

Lataukset:  
Show download detailsHide download details  
Tekijät
Melnychenko, Volodymyr
Päivämäärä
2020
Oppiaine
Digital Culture (maisteriohjelma)International Master's Degree Programme in Digital Culture
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.

 
Sosiaalisesta mediasta on tullut tärkeä osa jokapäiväistä elämäämme. Helppo pääsy mistä päin maailmaa tahansa, mahdollisuus seurata kuuluisia ihmisiä tai jakaa mielipiteesi laajalle yleisölle tarjoaa hyvät mahdollisuudet koulutukseen, liiketoimintaan ja politiikkaan. Sosiaaliset liikkeet hyötyvät myös sosiaalisesta mediasta tunnustamalla laaja yleisö ideoistaan, tarpeistaan ​​ja vaatimuksistaan. Tässä työssä tutkitaan tapoja miten on mahdollista saada ihmiset sosiaaliseen liikkeeseen ja mikä on sosiaalisen median rooli tässä prosessissa. Tutkimuksessa käytetään resurssien mobilisointi teoria käsitteellisenä taustana, koska resurssit ovat yksi komponentti kaikissa sosiaalisissa liikkeissä. Analysoimalla kahta ukrainalaista sosiaalista liikettä: Oranssia vallankumousta (2004) ja Ukrainan vallankumous 2014 voimme nähdä sosiaalisen liikkeen vaikutuksen resurssien mobilisointiin. Resurssien mobilisointi teoria paljastaa suurimmat ongelmat, joita kaikki sosiaaliset liikkeet voivat kohdata, tämä tutkimus ehdottaa tapoja, joilla nämä kysymykset voidaan ratkaista sosiaalisen median avulla. ...
 
Social media has become an important part of our everyday life. Easy access from any part of the world, the possibility to follow famous people or share your opinion to a broad audience, provide great opportunities for education, business, politics. Social movements also benefit from social media to acknowledge a broad audience about their ideas, needs, and demands. This work explores the ways to mobilize people for social movement and the role of social media in this process. The study uses resource mobilization theory as a conceptual background since resources are one of the components of any social movement. Analyzing two major Ukrainian social movements: the Orange Revolution (2004) and the Revolution of Dignity (2014) we can see the effect of social movement on resource mobilization. Resource mobilization theory unveils the major problems that any social movement can face, this research suggests the ways these issues can be resolved with the help of social media.
 
Asiasanat
Orange Revolution resource mobilization theory Revolution of Dignity sosiaalinen media sosiaaliset liikkeet sosiaaliset verkostot viestintä media social media social movements social networks communication
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202004282927

Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedot
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat [23424]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.

  • Social network site communities as agents and spaces of pursuing influence in society : forms, stages and attributes of building communicative power 

    Sormanen, Niina (Jyväskylän yliopisto, 2018)
    Before the emergence and high popularity of social media, individuals or even collectives of individual citizens rarely had strong voice in public discourse. Social media, and its social network sites (SNS), have allowed ...
  • Toimiva yhteistyö : työelämän vuorovaikutussuhteet, tiimit ja verkostot 

    Aira, Annaleena (University of Jyväskylä, 2012)
  • Strategic influencer communication and formation of purchase intention in social networking sites 

    Soininen, Sampo (2020)
    Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia, kuinka ostoaikomus muodostuu sosiaalisen median kanavissa kuten YouTubessa, Facebookissa tai Instagramissa hyödyntäen vaikuttajamarkkinointia markkinointikeinona. Tutkimuksen ...
  • Social movements and Bourdieu : class, embodiment and the politics of identity 

    Husu, Hanna-Mari (University of Jyväskylä, 2013)
  • Vauraus, luotto, luottamus : talonpoikien lainasuhteet Pohjanlahden molemmin puolin 1796-1830 

    Hemminki, Tiina (University of Jyväskylä, 2014)
  • Selaa aineistoja
  • Selaa aineistoja
  • Artikkelit
  • E-kirjat
  • Esitelmät ja posterit
  • Historialliset kartat
  • Julkaisusarjat
  • Konferenssit ja seminaarit
  • Lehdet
  • Opinnäytteet
  • Oppimateriaalit
  • Nuotit ja musiikki
  • Tutkimusdata
  • Tutkimusraportit
  • Valokuvat

Selaa

Kaikki aineistotKokoelmaluetteloJulkaisupäivätTekijätAsiasanatJulkaistuLaitosOppiaine

Omat tiedot

Kirjaudu sisään

Tilastot

Tarkastele käyttötilastoja
  • Kuinka julkaista JYXissä?
  • Rinnakkais­tallentaminen
  • Opinnäytteiden julkaisu
  • Väitöskirjojen julkaisu
  • Julkaisupalvelut

Avoin tiede JYU:ssa
 
Tietosuojailmoitus

Saavutettavuusseloste

Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.
Open Science Centre