An investigation of Signed-Volume Gilbert-Johnson-Keerthi algorithm in collision detection
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä tutkielmassa esitellään Signed-Volume Gilbert-Johnson- Keerthi törmäystarkastelu-algoritmi. Videopelien fysiikkamoottoreiden, törmäystarkatelun yleinen kulku ja GJK - algoritmi itsessään käydään läpi oleellisimmilta osin. Työssä paneudutaan myös esitellyn algoritmin suorittamiseen grafiikkasuorittimella, ja esitellään siihen liittyvät tärkeimmät aiheet, kuten GPGPU ja CUDA SDK. Tutkielmaa varten tehtiin kokeita, joita varten implementoitiin esitettyjen periaatteiden mukainen simulaatio-ohjelmisto CPU ja GPU suoritukseen. Näistä kokeista saadut tulokset esitellään ja niistä keskustellaan. Myös reflektoinnin omaisia huomioita ja keskustelua vastaavanlaisen ohjelmiston implementaatiosta käydään myöhemmissä kappalesissa. In this thesis, an investigation of the Signed-Volume Gilbert-Johnson-Keerthi collision detection algorithm is presented. The principles of video game physics engines, the general flow of the collision detection process and the GJK algorithm itself, are reviewed. Additionally, running the algorithm with graphics card, and the relevant related topics, such as GPGPU and CUDA SDK, are introduced. A simulation software was implemented for both CPU and GPU following the presented principles, and some experiments were conducted. The results acquired from the tests are discussed. In addition, some self-reflecting notions and discussion about implementing a simulation software for similar experiments,
are brought up in later chapters.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29561]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The Max-Product Algorithm Viewed as Linear Data-Fusion : A Distributed Detection Scenario
Abdi, Younes; Ristaniemi, Tapani (Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2020)In this paper, we disclose the statistical behavior of the max-product algorithm configured to solve a maximum a posteriori (MAP) estimation problem in a network of distributed agents. Specifically, we first build a ... -
A parallel radix-4 block cyclic reduction algorithm
Myllykoski, Mirko; Rossi, Tuomo (John Wiley & Sons Ltd., 2014)A conventional block cyclic reduction algorithm operates by halving the size of the linear system at each reduction step, that is, the algorithm is a radix-2 method. An algorithm analogous to the block cyclic reduction ... -
Algorithmic issues in computational intelligence optimization : from design to implementation, from implementation to design
Caraffini, Fabio (University of Jyväskylä, 2016)The vertiginous technological growth of the last decades has generated a variety of powerful and complex systems. By embedding within modern hardware devices sophisticated software, they allow the solution of complicated ... -
Parallel global optimization : structuring populations in differential evolution
Weber, Matthieu (University of Jyväskylä, 2010) -
Highly-parallelized simulation of a pixelated LArTPC on a GPU
DUNE Collaboration (IOP Publishing, 2023)The rapid development of general-purpose computing on graphics processing units (GPGPU) is allowing the implementation of highly-parallelized Monte Carlo simulation chains for particle physics experiments. This technique ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.