Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKeskinen, Mikko
dc.contributor.authorNerg, Henri
dc.date.accessioned2019-06-19T10:53:00Z
dc.date.available2019-06-19T10:53:00Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64726
dc.description.abstractTämä maisterintutkielma käsittelee sitä, kuinka anime- ja mangasarja Puella Magi Madoka Magica ilmentää, muokkaa ja uudelleenluo genrejään. Tutkielman teoreettinen viitekehys perustuu genretutkimukseen, pääasiallisesti Rick Altmanin ja Alastair Fowlerin teorioihin, sekä yleiseen animen ja mangan tutkimukseen. Tutkielma keskittyy erityisesti kolmeen kohdetekstin ilmentämistä genreistä: fantasiaan, mahō shōjoon ja kristilliseen allegoriaan. Tutkielma osoittaa, kuinka Puella Magi Madoka Magica on useita genrejä ilmentävä, muokkaava ja uudelleenluova teos, joka asettuu osaksi laajempaa animen ja mangan kulttuuris-historiallista jatkumoa. Tutkielmassa käsitellyt genret ilmenevät, muokkautuvat ja uudelleenluovat itseään hyödyntäen kaikkia audiovisuaalisen median tarjoamia mahdollisuuksia. Tutkielma osoittaa myös, kuinka teoksen vastaanotolla on merkittävä vaikutus genrejen määrittymisessä.fi
dc.description.abstractThis master’s thesis studies how the anime and manga series Puella Magi Madoka Magica expresses, modifies and re-constructs its genres. The theoretical framework of the thesis is based on genre studies, mainly Rick Altman’s and Alastair Fowler’s theories, and general anime and manga studies. The thesis focuses especially on three genres expressed by the text: fantasy, mahō shōjo and Christian allegory. The thesis shows how Puella Magi Madoka Magica is a work that expresses, modifies and re-constructs its genres and is a part of a larger cultural and historical continuity of anime and manga. The genres studied in the thesis express, modify and re-construct themselves using all the possibilities offered by the audiovisual medium. The study also shows how the reception of the work has a significant impact on defining the genres.en
dc.format.extent103
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.othertelevisiotutkimus
dc.subject.othersarjakuvatutkimus
dc.subject.othermahō shōjo
dc.subject.otherkristillinen allegoria
dc.subject.othertaikatyttö
dc.titleEmme olleet ymmärtäneet, mitä toiveen kääntöpuolena olisi : genrejen ilmeneminen, muokkautuminen ja uudelleenluominen Puella Magi Madoka Magicassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201906193308
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineKirjallisuusfi
dc.contributor.oppiaineLiteratureen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi304
dc.subject.ysoelokuvatutkimus
dc.subject.ysogenret
dc.subject.ysomangat
dc.subject.ysoanimet
dc.subject.ysosarjakuvat
dc.subject.ysoanimaatio
dc.subject.ysofantasia
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot