Koulukulttuurin muutos
Tässä tutkielmassa perehdytään digitalisaation tuomiin muutoksiin kouluympäristössä. Aihe on rajattu opettajan näkökulmaan ja tutkielma pyrkii selvittämään, millaisia syitä tietotekniikan vähäiselle opetuskäytölle on olemassa. Tutkielmassa selvitetään millaista osaamista opettajien tulisi digitalisaation myötä hallita, sekä opettajien asenteita tietotekniikkaa kohtaan. Lopuksi tehdään selvitystä koulujen tietoteknisistä resursseista, koulujen välisistä eroista ja niistä aiheutuvista seurauksista. This thesis is going to look at the changes in school environment caused by digitalization. The subject has been limited to teacher's viewpoint. This thesis tries to find out reasons for low educational use of information technology. It examines what kind of expertise teachers are supposed to have in a digitalizing world and teachers' attitudes toward information technology. Lastly it investigates the resources of schools, differences between schools and consequences caused by them.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Yhtenäiskoulua kohti : opettajien ja rehtorien diskursseja koulukulttuurin muutoksesta
Puhakka, Mari; Tarnanen, Mirja; Kostiainen, Emma (Prologos ry, 2021)Tässä artikkelissa tarkastellaan yhtenäiskoulun opettajayhteisön sosiaalista todellisuutta, jota rakennetaan ja ylläpidetään vuorovaikutuksen kautta. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaisia konstruktioita tulevan ... -
Onnistumisen iloa : opettajien perustaitojen lisääminen pohjana tietotekniikan opetuskäytölle
Liikamaa, Eija (2002) -
Oppiainepedagogiikkaa yhteistyössä : tietotekniikan sekä äidinkielen ja kirjallisuuden integrointi opettajankoulutuksessa
Järvelä, Ritva-Liisa; Kauppinen, Merja (Jyväskylän yliopisto, opettajankoulutuslaitos, 2012) -
Keiden koulu? : aineenopettajaksi opiskelevien käsityksiä koulukulttuurin yhteisöllisyydestä
Rautiainen, Matti (Jyväskylän yliopisto, 2008)Matti Rautiainen tutki väitöskirjassaan millaisia käsityksiä aineenopettajaopiskelijoilla on koulun yhteisöllisyydestä ja siitä, mitä se vaatii kouluyhteisön jäseniltä. Opiskelijoiden käsityksissä koulun hyvälle ... -
Principal self-efficacy and school climate as antecedents of collective teacher efficacy
Yada, Takumi; Savolainen, Hannu (Routledge, 2023)The importance of collective teacher efficacy (CTE) has been increasingly emphasised, but few studies have focused on how it can be enhanced. Since CTE is assumed to be related to factors that differ between schools, the ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.