Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorRautiainen, Antti
dc.contributor.advisorSajasalo, Pasi
dc.contributor.authorHaapasalmi, Riina
dc.contributor.authorJussila, Joonatan
dc.date.accessioned2018-03-24T08:05:48Z
dc.date.available2018-03-24T08:05:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1862690
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57409
dc.description.abstractIhmisten kiinnostus omaa hyvinvointia sekä fitness-alaa kohtaan ovat kasvaneet viimeisten vuosikymmenten aikana. Kysyntä personal trainereille on nousussa, ja itse ala kasvattaa suosiotaan koko ajan. Samaan aikaan sosiaalinen media on noussut vahvaksi osaksi ihmisten jokapäiväistä elämää. Nykyisin sosiaalista mediaa ei käytä vain kuluttajat, vaan monet organisaatiot ovat myös oppineet hyödyntämään sen tarjoamia mahdollisuuksia. Sosiaalinen media on mahdollistanut uudenlaisen tavan organisaatioille kommunikoida kuluttajien kanssa, mikä on tuonut organisaatiot ja kuluttajat lähemmäksi toisiaan. Monet organisaatiot eivät kuitenkaan tiedä, kuinka hyödyntää sosiaalista mediaa tehokkaimmalla mahdollisella tavalla. Tarkastelemme tässä tutkimuksessa sosiaalisen median tehokkuutta, sen asemaa yrittäjän strategiassa sekä sen tarjoamia kilpailuedun muotoja personal training -alalla. Sekä personal training -ala että sosiaalinen media ovat ajankohtaisia teemoja nykyyhteiskunnassamme, ja tarkoituksemme on tutkia, miten personal trainerit kokevat sosiaalisen median hyödyntämisen ja kuinka tärkeä osa se on heidän liiketoimintaansa, niin taloudellisesti kuin strategisesti. Haastattelimme tutkimustamme varten yhdeksää lisensoitua personal traineria. Tu-loksemme tukevat aiempaa tutkimustietoa siinä mielessä, että sosiaalinen media on tärkeä työkalu fitness-alalla muun muassa kuluttajien tavoittamisessa. Aiempaa tutkimusta personal trainereiden sosiaalisen median käytöstä ei kuitenkaan ole Suomessa tehty. Tutkimuksestamme selvisi, että personal trainerit pitivät sosiaalista mediaa tärkeänä liiketoiminnalle asetettujen tavoitteiden saavuttamisen kannalta. He myös käyttivät sosiaalista mediaa kilpailuedun saavuttamiseksi sekä näkivät sen kannattavana sijoituksena.fi
dc.description.abstractThe consumers’ interest towards well-being and fitness have grown in the past decades. Demand for personal trainers has increased and the industry is growing. At the same time, social media has become a part of our everyday lives. Nowadays, it is not only used by consumers, but many organizations have learned to utilize the possibilities social me-dia offers as well. Social media has enabled a new way for organizations to communicate with consumers, bringing organizations and consumers closer together. However, many organizations still do not know how to utilize social media effectively. In this study, the effectiveness of social media, along with its role in an organiza-tions strategy and the competitive advantage it brings to the personal training industry, will be examined. Both, the personal training industry and social media are current themes, and the purpose of the study is to examine and evaluate how personal trainers perceive the use of social media and how important of a part it is, both financially and strategically. Nine personal trainers were interviewed for the study. The results received support previous research in the field, in the aspect of previously identified connection of the im-portance of social media in the industry in, for example, reaching consumers. However, previous research on the social media practices of personal trainers in Finland has not been done before. According to this study, personal trainers consider social media as playing an important role in the accomplishment of set goals. They also used social media to gain a competitive advantage in the market place. Social media was also considered a profitable investment.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (62 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherSocial media
dc.subject.othersocial media strategy
dc.subject.otherprofitability of social media
dc.subject.othereffectiveness of social media
dc.subject.otherpersonal training industry
dc.titleEffectiveness & the role of social media in a small organization's strategy in the personal training industry
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201803241827
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineJohtaminenfi
dc.contributor.oppiaineManagement and Leadershipen
dc.contributor.oppiaineLaskentatoimifi
dc.contributor.oppiaineAccountingen
dc.date.updated2018-03-24T08:05:48Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20424
dc.contributor.oppiainekoodi20421
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysofitness-urheilu
dc.subject.ysopersonal trainerit
dc.subject.ysovaikuttavuus
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot