Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLuoma-aho, Vilma
dc.contributor.authorPekkala, Pia
dc.date.accessioned2018-03-13T11:48:18Z
dc.date.available2018-03-13T11:48:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1861643
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57315
dc.description.abstractMediamaisema muuttuu yrityskeskeisestä mallista kohti yleisökeskeisempää mallia, joten yritysten ja brändien tulisi vastata markkinoinnillaan sekä viestinnällään tähän tarpeeseen. Keskiössä tulisi olla dialogi yleisön kanssa ja käyttäjälähtöistä sisältöä tulisi arvostaa entistä korkeammalle. Vertaisten tuottama sisältö koetaan luotettavana ja sosiaalisen median vaikuttajista on muodostunut nykypäivän mielipidevaikuttajia. Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää, kuinka kasvava vuorovaikutus suoraan brändin ja yleisön välillä vaikuttaa brändin viestintään sekä markkinointiin ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo mukanaan. Uusista mahdollisuuksista lähempään tarkasteluun on otettu vaikuttajamarkkinointi. Myös mahdollisuuksia sitouttaa yleisöä vaikuttajien kautta tutkitaan. Aineisto muodostuu 11 teemahaastattelusta vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisten kanssa. Aineisto analysoitiin teoriaohjaavalla sisällönanalyysillä. Olemassa olevasta teoriasta johdettiin propositiot, joiden toteutumista haastatteluista saadulla aineistolla tarkasteltiin. Tämän tutkimuksen mukaan tietyt asiat, kuten brand match, yhteistyön ja mielipiteiden aitous sekä selkeät tavoitteet tulee ottaa huomioon vaikuttajamarkkinoinnissa, jotta yhteistyö voi olla vaikuttavaa. Vaikuttajamarkkinointi koetaan vielä monesti yksittäisenä markkinointitoimenpiteenä, kun se pitäisi mieluummin nähdä pitkäaikaisena yhteistyönä. Tutkimus ehdottaa, että vaikuttajamarkkinoinnin sijasta voitaisiin puhua vaikuttajasuhteista.fi
dc.description.abstractThe media landscape is changing from company centred to audience centred, and companies and brands need to adjust their marketing and communication in response. Interactions and dialogue with audiences should be the focus of brands, and user-generated content needs to be valued. Peer-produced content is trusted, and media influencers have become the opinion leaders of the day. The aim of this thesis is to investigate how direct interactions with audiences increasingly affect brand communication and marketing and what new forms it can create. Closer consideration is made about influencer marketing. The possibilities to engage customers through influencers are also explored. Content analysis was conducted after thematic interviews with 11 professionals in influencer relations, and the research material was compared to propositions from existing theory to confirm them or disprove them. The findings suggest that different elements in influencer relations, like brand match, authenticity of collaboration and clear goals need to be considered when planning influential and powerful collaboration. Influencer marketing seems to be perceived as an individual marketing action rather than a long- term collaboration. The thesis results, however, suggest that influencer marketing should be more seen as influencer relations.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (51 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othersisältömarkkinointi
dc.subject.othervaikuttajamarkkinointi
dc.subject.othermediamaisema
dc.titleInfluencer relations : the changing media landscape and the upraise of new media influencers
dc.title.alternativeChanging media landscape and the upraise of new media influencers
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201803131719
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineViestinnän johtaminenfi
dc.contributor.oppiaineCorporate Communicationen
dc.date.updated2018-03-13T11:48:18Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi2043
dc.subject.ysomediasuhteet
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysoblogit
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot