Digitaalinen palvelumalli kansansairauksien ennaltaehkäisyssä
Tässä posterissa kuvataan uusi, digitaalisia ratkaisuja hyödyntävä palvelumalli kansansairauksien varhaisen vaiheen ennaltaehkäisyyn. Palvelumallin keskeiset tavoitteet ovat riskitekijöiden tunnistaminen varhaisessa vaiheessa ja yksilöiden motivointi terveellisiin elintapoihin. Keskeinen muutos verrattuna nykyiseen palveluprosessiin on vastuiden ja velvollisuuksien jakautuminen kansalaisen, SOTE-henkilöstön (mm. lääkärit, hoitajat, terapeutit) sekä muiden hyvinvointitoimijoiden (esim. liikunta– ja ravintovalmentajat, apteekit, järjestöt) kesken. Terveyttä edistävät elintavat ovat todennäköisempiä, jos kansalaisilla on motivaatiota, mahdollisuuksia ja valmiuksia elintapojen ylläpitämiselle ja muuttamiselle (Michie ym. 2011). Tarkastelemme digitaalisia ratkaisuja ja eri tahojen tehtäviä ennaltaehkäisyssä Prochaskan ja DiClementen (1983) muutosvaihemallin vaiheiden kautta. Tämä osatutkimus on osa Jyväskylän yliopiston informaatioteknologian tiedekunnan Asiakas online -hanketta. Älyllä terveyteen - Älyllä tulevaisuuteen -monitieteellinen tiedepäivä, Jyväskylä 1.11.2017.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digitaalisten interventioiden vaikuttavuus ja kustannusvaikuttavuus kansansairauksien ennaltaehkäisyssä ja omahoidossa
Kaasalainen, Karoliina; Neittaanmäki, Pekka (Jyväskylän yliopisto, 2018) -
Pilvipalveluiden tietoturvallisuus
Erola, Olli-Pekka (2015)Mahdolliset säästöt liiketoiminnan kustannuksissa ajaa yhä useampia organi- saatioita harkitsemaan pilvipalveluihin siirtymistä. Pilvipalvelut mahdollistavat organisaatiolle muun muassa suuremmat ja tehokkaammat IT-resurssit ... -
Pilvilaskennan tietoturvaongelmat
Änäkkälä, Tuomas (2017)Pilvilaskennalla viitataan hajautetun laskennan malliin, jossa laskentaresursseja tarjotaan Internetin välityksellä palveluina. Nämä laskentaresurssit voidaan tarjota nopeaa, tarpeen vaatiessa sekä minimaalisella ... -
Lähisuhdeväkivaltaan puuttumisen palvelumallin käyttöönotto ja juurruttaminen terveydenhuollon käytäntöihin
Huisko, Marja-Leena (2014)LÄHISUHDEVÄKIVALTAAN PUUTTUMISEN PALVELUMALLIN KÄYTTÖÖNOTTO JA JUURRUTTAMINEN TERVEYDENHUOL-LON KÄYTÄNTÖIHIN Marja-Leena Huisko Sosiaalityö Pro gradu -tutkielma Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos Jyväskylän ... -
Palvelumallia maailmalta : miltä näyttivät Keskon vähittäiskaupan tulevaisuuden näkymät Suomessa 1970-80-luvulla
Kousa, Päivi (2021)Tutkielmani käsittelee vähittäiskaupan toimialaa ja sen tulevaisuuden pohdintoja 1970-80-luvun Suomessa. Vähittäiskaupan toimintaympäristö oli jo selvinnyt toisen maailmansodan jälkeisestä säännöstelystä mutta yhteiskunnan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.