Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSeppänen, Ville
dc.contributor.authorVuorela, Vili
dc.date.accessioned2017-06-07T16:45:36Z
dc.date.available2017-06-07T16:45:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54362
dc.description.abstractKandidaatintutkielma käsittelee mobiilipankkipalveluita tarkastellen käsitteen merkitystä nykykontekstissa sekä mobiilipankkipalveluiden käyttöön vaikuttavia tekijöitä. Tutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena alan kirjallisuuteen, jota haettiin Google Scholar -palvelusta. Tutkielmassa perehdytään mobiilipankkipalveluihin ja samalla myös syvennytään Suomen mobiilipankkitilanteeseen sekä alan tulevaisuuden haasteisiin. Tämän jälkeen tarkastellaan syitä mobiilipankin omaksumiseen vaikuttavia tekijöitä. Tekijöiden löytämiseksi tutkielmassa käydään läpi muutamia teknologian hyväksymismalleja. Tutkimuksen tuloksena selviää, että helppokäyttöisyys, hyödyllisyys, tietoturva, sosiaaliset tekijät, käytöstä koituva arvo, liikkuvuus sekä käyttäjätyytyväisyys vaikuttavat käyttäjäkokemukseen. Samat tutkimuksentulokset esitellään myös yhteenvedossa kirjoittajan omien pohdintojen kera. Tutkielman kautta aiheesta kiinnostuneet saavat paremman käsityksen mobiilipankkipalveluista ja syistä, jotka vaikuttavat mobiilipankin käytön omaksumiseen.fi
dc.description.abstractThe Bachelor Thesis discusses mobile banking services focusing on the meaning of the concept in current context and the reasons for using mobile banking services. The research was done as literature review from the literature of the subject area. Literature was mainly searched from Google Scholar service. The thesis explores mobile banking services as a concept and the current status of mobile banking in Finland and the future challenges of this industry. Research also focuses on the reasons which influence the adaption of mobile banking. To find the reasons and factors for mobile banking adaptation different models for technology adaptation are examined. As main results, from this research were that perceived ease of use, perceived usefulness, information security, social factors, perceived value, mobility and user satisfaction were the most important factors for user experience. The findings are represented more specifically and more detailed in the end of the paper with comments from the author. By reading this study people who are interested in mobile banking will have a better understanding of the business and the reasons which influence the use of mobile banking services.en
dc.format.extent39
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othermobiilipankki
dc.subject.othermobiilipankkipalvelut
dc.subject.othermobiilipankkiasiointi
dc.subject.otherteknologian hyväksyminen
dc.subject.otherteknologian hyväksymismalli (TAM)
dc.subject.otherkäyttäjäkokemus
dc.titleMobiilipankkiasioinnin omaksumiseen vaikuttavat tekijät
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201706072730
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.date.updated2017-06-07T16:45:36Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot