Tietotekniikka kouluissa
2017:82 | 2018:167 | 2019:101 | 2020:78 | 2021:87 | 2022:90 | 2023:99 | 2024:94 | 2025:5
Tieto- ja viestintätekniikka on tullut opetussuunnitelmaan pysyvästi. Jokaisen koulun tulee integroida tietotekniikkaa muihin opetettaviin aineisiin, päästen vaadittuihin oppimistuloksiin. Tämän tutkimuksen on tarkoitus selvittää mikä on tieto- ja viestintäteknii-kan tilanne kouluissa tänä päivänä. Mistä lähdettiin ja kuinka päästiin tilanteeseen, joka nyt kouluissa vallitsee. Tutkimuksessa otetaan huomioon opettajien omia kokemuksia ja tunte-muksia, sekä kritiikki, jota tekniikan opetus on saanut yleisesti maailmalla.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5412]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Understanding the Value Co-creation Potential of Social Robots in Primary School Education
Korhonen, Maria; Lumivalo, Juuli; Clements, Kati; Tuunanen, Tuure (University of Hawaiʻi at Mānoa, 2024)While social robotics have great value creation potential in education, their fit remains unclear, and usage limited. We utilize the lens of Service-dominant (S-D) logic in investigating how value co-creation (and ... -
Opetusteknologia koulun arjessa 2
Kankaanranta, Marja; Vahtivuori-Hänninen, Sanna (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Tässä kirjassa esitellään tuloksia vuosina 2009–2011 toteutetusta kansallisesta Opetusteknologia koulun arjessa (OPTEK) - tutkimushankkeesta. Tutkimushanke on kirkastanut tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön haasteita ... -
Opetusteknologian hyödyntäminen liikunnan etäopetuksessa
Manninen, Virpi (2022)Tämän kirjallisuuskatsauksen tavoitteena on selvittää, miten opetusteknologiaa hyödynnetään liikunnan etäopetuksessa, miten opettajankoulutus valmistaa opetusteknologian käyttämiseen ylipäätänsä ja mitkä ovat opettajien ... -
Tietoturvaosaaminen peruskoulun opettajilla Suomessa
Manninen, Veikko (2022)Tämän kandidaattitutkielman tarkoituksena on kerätä tietoja peruskoulun opettajien tietoturvaosaamisesta Suomessa ja analysoida tietoturvallisuuden teoriaa, sekä vetää näistä tiedoista johtopäätöksiä opettajien ... -
Opetusteknologia koulun arjessa
Kankaanranta, Marja; Vahtivuori-Hänninen, Sanna; Koskinen, Jyrki; Vähähyyppä, Kaisa; Leviäkangas, Pekka; Hautala, Raine; Schneitz, Allan; Chye, Lim Hock; Palonen, Teija; Kejonen, Taneli; Ärje, Johanna; Norrena, Juho; Nieminen, Marianna; Korhonen, Tiina; Lavonen, Jari; Sallasmaa, Petri; Mannila, Linda; Peltomäki, Mia; Salakoski, Tapio; Salmela, Petri; Back, Ralph-Johan; Kotilainen, Marja-Riitta; Tuomi, Pauliina; Multisilta, Jari; Niemi, Leena-Maija; Palmgren-Neuvonen, Laura; Kumpulainen, Kari; Vehkaperä, Antti; Sairanen, Heikki; Syvänen, Antti; Vuorinen, Mikko; Vainio, Janne; Viteli, Jarmo; Huhta, Esko; Väänänen, Maria; Smeds, Riitta; Wideroos, Kimmo; Pekkola, Samuli; Limnell, Ville; Britschgi, Virpi; Öörni, Risto (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Opetusteknologia on osa monen suomalaiskoulun – opettajien ja oppilaiden – arkea eri puolilla Suomea. Opetusteknologian hyödyntäminen on avannut luokkahuoneiden ovia ympäröivään maailmaan ja samalla tuonut oppimisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.