Tietotekniikka kouluissa
Tieto- ja viestintätekniikka on tullut opetussuunnitelmaan pysyvästi. Jokaisen koulun tulee integroida tietotekniikkaa muihin opetettaviin aineisiin, päästen vaadittuihin oppimistuloksiin. Tämän tutkimuksen on tarkoitus selvittää mikä on tieto- ja viestintäteknii-kan tilanne kouluissa tänä päivänä. Mistä lähdettiin ja kuinka päästiin tilanteeseen, joka nyt kouluissa vallitsee. Tutkimuksessa otetaan huomioon opettajien omia kokemuksia ja tunte-muksia, sekä kritiikki, jota tekniikan opetus on saanut yleisesti maailmalla.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4766]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Pedagoginen tuki tietotekniikan hyödyntämisessä kemian opetuksessa
Tuukkanen, Jussi (2013)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, mitä kemian opettajat toivovat pedagogiselta tuelta ja miten pedagoginen tuki vaikuttaa tietotekniikan käyttöön kemian opetuksessa. Tutkimuksen teoriaosuudessa analysoidaan aikaisempien ... -
Opetusteknologian hyödyntäminen liikunnan etäopetuksessa
Manninen, Virpi (2022)Tämän kirjallisuuskatsauksen tavoitteena on selvittää, miten opetusteknologiaa hyödynnetään liikunnan etäopetuksessa, miten opettajankoulutus valmistaa opetusteknologian käyttämiseen ylipäätänsä ja mitkä ovat opettajien ... -
Tietoturvaosaaminen peruskoulun opettajilla Suomessa
Manninen, Veikko (2022)Tämän kandidaattitutkielman tarkoituksena on kerätä tietoja peruskoulun opettajien tietoturvaosaamisesta Suomessa ja analysoida tietoturvallisuuden teoriaa, sekä vetää näistä tiedoista johtopäätöksiä opettajien ... -
Opetusteknologia koulun arjessa 2
Kankaanranta, Marja; Vahtivuori-Hänninen, Sanna (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Tässä kirjassa esitellään tuloksia vuosina 2009–2011 toteutetusta kansallisesta Opetusteknologia koulun arjessa (OPTEK) - tutkimushankkeesta. Tutkimushanke on kirkastanut tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön haasteita ... -
Opetusteknologia koulun arjessa
Kankaanranta, Marja; Vahtivuori-Hänninen, Sanna; Koskinen, Jyrki; Vähähyyppä, Kaisa; Leviäkangas, Pekka; Hautala, Raine; Schneitz, Allan; Chye, Lim Hock; Palonen, Teija; Kejonen, Taneli; Ärje, Johanna; Norrena, Juho; Nieminen, Marianna; Korhonen, Tiina; Lavonen, Jari; Sallasmaa, Petri; Mannila, Linda; Peltomäki, Mia; Salakoski, Tapio; Salmela, Petri; Back, Ralph-Johan; Kotilainen, Marja-Riitta; Tuomi, Pauliina; Multisilta, Jari; Niemi, Leena-Maija; Palmgren-Neuvonen, Laura; Kumpulainen, Kari; Vehkaperä, Antti; Sairanen, Heikki; Syvänen, Antti; Vuorinen, Mikko; Vainio, Janne; Viteli, Jarmo; Huhta, Esko; Väänänen, Maria; Smeds, Riitta; Wideroos, Kimmo; Pekkola, Samuli; Limnell, Ville; Britschgi, Virpi; Öörni, Risto (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Opetusteknologia on osa monen suomalaiskoulun – opettajien ja oppilaiden – arkea eri puolilla Suomea. Opetusteknologian hyödyntäminen on avannut luokkahuoneiden ovia ympäröivään maailmaan ja samalla tuonut oppimisen ...