Kerberos-käyttäjätunnistusjärjestelmä
Tekijät
Päivämäärä
2015Modernit tietojärjestelmät ovat siirtyneet keskustietokone-arkkitehtuureista hajautettuun malliin, jossa verkon eri palvelut sijaitsevat eri puolilla tietoverkkoa. Verkon eri palvelut vaativat käyttäjän luotettavaa tunnistamista ja tätä varten on jo pitkään kehitetty
erilaisia hajautettuja käyttäjätunnistusjärjestelmiä. Kerberos-käyttäjätunnistusjärjestelmä on Massachusetts Institute of Technologyssä kehitetty hajautettu käyttäjän identiteetin tunnistamiseen kehitetty järjestelmä, joka on nk. Project Athenan yksi tuotos. Nykyään mm. Microsoft Windows verkot on rakennettu käyttämään Kerberosta käyttäjätunnistusjärjestelmänä. Modern information systems have moved from central computers to a distributed model where different network services are located across the network. Secure network
services require user authentication and since the services are distributed across the network user authentication must support this. Kerberos autentication is a distributed user authentication protocoll which was developed in Massachusetts Institute of Technology and Kerberos is one of the results of Project Athena. Nowdays Kerberos is widelly spread because Microsoft Windows Domains use Kerberos as the default user authentication system.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Excel ja laskenta pilvipalveluissa
Vihinen, Tuomas (2013)Tutkielma esittelee ja vertailee taulukkolaskenta-ohjelmien ohjelmointimahdollisuuksia. Taulukkolaskentaohjelmia on mahdollisuus käyttää perinteisenä työpöytäsovelluksena, pilvipalveluna verkkoselaimella sekä etäpalvelimen ... -
Työmuistiprosessointi lisätyssä todellisuudessa : tarkkaavuuden ja työmuistikapasiteetin vaikutus visuaalisen informaation prosessointiin
Saikko, Jani (2020)Lisätyn todellisuuden laseja käytettäessä graafiset objektit nähdään havaintokentässä reaalimaailman näkymän päällä. Täten ohjeita katsottaessa ei tarvitsisi lähtökohtaisesti pyrkiä muistamaan tehtävän suoritusvaiheita ... -
Kinectin käyttö ympäristön- ja liikkeentunnistukseen
Vilhunen, Eetu (2012)Vilhunen, Eetu Kinectin käyttö ympäristön- ja liikkeentunnistukseen Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatin -tutkielma Ohjaaja(t): Eskelinen , Matti Tämän tutkielman tarkoituksena on ... -
XNA-ohjelmointi
Karppinen, Tomi (2010)XNA on Microsoftin vuonna 2006 julkaisema uudenlainen rajapinta helpompaan ja käyttäjäläheisempään peliohjelmointiin Windows-käyttöjärjestelmälle, Xbox 360 -konsolille ja Zune-mediasoittimelle. Tässä tutkielmassa käydään ... -
MonoGame- ja Unity-ympäristöjen vertailu pelinkehityksessä
Pasanen, Rami (2017)Tutkielmassa verrataan MonoGamea ja Unitya pelinkehitysalustoina C#-kielellä. Tarkoituksena on selvittää MonoGamen ja Unityn eroja ja potentiaalisia vahvuuksia toisiinsa verrattuna, ensisijaisesti 2D-peleissä ja aloittelevan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.