Resurssien haltuunoton esittäminen mobiilipeleissä ja Clash of Clans -pelin resurssien haltuunoton heuristinen arviointi
Resurssienhaltuunottoonpieniosaaudiovisuaalistapelisuunnittelua. Resurssienantaminenpelaajalleonmyöstärkeätapapitääylläpelaajanmielenkiin- toa peliin, ja niiden myyminen taas tärkeä osa pelin monetisaatiota. Tässä tutkiel- massa kuvaillaan pelin Clash of Clans tapaa esittää resurssien haltuunottoa ja ar- vioidaannäitätapojamobiilipelienpelattavuusheuristiikoilla.Tuloksinasaatiin,että Clash of Clans noudatti viittä kuudesta heuristiikasta. Huomionarvoista on kuiten- kin se, että hyödynnetyt heuristiikkakokoelmat ovat ajalta ennen free-to-play mo- biilipelaamisen yleistymistä. Resource gathering is an important part of audiovisual game design. Gi- ving resources to the player is also important for maintaining the users interest for the game, and selling resources is important for monetization of the game. In this paper the resource gathering methods in Clash of Clans are presented and evalua- ted via mobile game playability heuristics. Clash of Clans passed five out of the six heuristics. It is important to note however, that the heuristics sets are from a time before free-to-play mobile gaming.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Navigation tools for mobile users in three dimensional virtual environments
Vainio, Teija (2006) -
Impacts of Touch Screen Size, User Interface Design, and Subtask Boundaries on In-Car Task's Visual Demand and Driver Distraction
Grahn, Hilkka; Kujala, Tuomo (Elsevier, 2020)Visual distraction by secondary in-car tasks is a major contributing factor in traffic incidents. In-car user interface design may mitigate these negative effects but to accomplish this, design factors’ visual distraction ... -
Human conceptualisation processes as a perspective on the design and evaluation of user-interfaces
Pirhonen, Antti (University of Jyväskylä, 2013) -
A pre-longitudinal screen of performance in an integrated assessment of throwing and catching competence
Terlizzi, B. M.; Hulteen, R. M.; Rudd, J.; Sacko, R. S.; Sgrò, F.; Jaakkola, T.; Abrams, T. C.; Brian, A.; Nesbitt, D.; De Meester, A.; Fraley, A. L.; Stodden, D. F. (Routledge, 2024)Background: The ability to adapt motor skill performance to a variety of conditions is vital to success in physical activity settings. Valid and reliable measurements of motor competence (MC) are critical for understanding ... -
Overcommitment as a predictor of effort–reward imbalance: evidence from an 8-year follow-up study
Feldt, Taru; Hyvönen, Katriina; Mäkikangas, Anne; Rantanen, Johanna; Huhtala, Mari; Kinnunen, Ulla (Nordic Association of Occupational Safety and Health, 2016)Objective The effort–reward imbalance (ERI) model includes the personal characteristic of overcommitment (OC) and the job-related characteristics of effort, reward, and ERI, all of which are assumed to play a role in an ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.