Resurssien haltuunoton esittäminen mobiilipeleissä ja Clash of Clans -pelin resurssien haltuunoton heuristinen arviointi
Resurssienhaltuunottoonpieniosaaudiovisuaalistapelisuunnittelua. Resurssienantaminenpelaajalleonmyöstärkeätapapitääylläpelaajanmielenkiin- toa peliin, ja niiden myyminen taas tärkeä osa pelin monetisaatiota. Tässä tutkiel- massa kuvaillaan pelin Clash of Clans tapaa esittää resurssien haltuunottoa ja ar- vioidaannäitätapojamobiilipelienpelattavuusheuristiikoilla.Tuloksinasaatiin,että Clash of Clans noudatti viittä kuudesta heuristiikasta. Huomionarvoista on kuiten- kin se, että hyödynnetyt heuristiikkakokoelmat ovat ajalta ennen free-to-play mo- biilipelaamisen yleistymistä. Resource gathering is an important part of audiovisual game design. Gi- ving resources to the player is also important for maintaining the users interest for the game, and selling resources is important for monetization of the game. In this paper the resource gathering methods in Clash of Clans are presented and evalua- ted via mobile game playability heuristics. Clash of Clans passed five out of the six heuristics. It is important to note however, that the heuristics sets are from a time before free-to-play mobile gaming.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4424]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Motorisen oppimisen vaikeuden tunnistaminen ja tukeminen kouluympäristössä
Asunta, Piritta (Jyväskylän yliopisto, 2018)Motorisen oppimisen vaikeudella, kuten kehityksellisellä koordinaatiohäiriöllä (DCD), tarkoitetaan huomattavaa vaikeutta oppia uusia motorisia taitoja ja soveltaa jo opittuja taitoja uusiin tilanteisiin. Tämän tutkimuksen ... -
Human conceptualisation processes as a perspective on the design and evaluation of user-interfaces
Pirhonen, Antti (University of Jyväskylä, 2013) -
Changes in personal work goals in relation to the psychosocial work environment: A two-year follow-up study
Hyvönen, Katriina; Feldt, Taru; Kinnunen, Ulla; Tolvanen, Asko (Routledge, Taylor & Francis groups, 2011)Associations between changes in the psychosocial work environment and changes in personal work goals were investigated in a two-wave, two-year longitudinal study. Psychosocial work environment was studied within the context ... -
Overcommitment as a predictor of effort–reward imbalance: evidence from an 8-year follow-up study
Feldt, Taru; Hyvönen, Katriina; Mäkikangas, Anne; Rantanen, Johanna; Huhtala, Mari; Kinnunen, Ulla (Nordic Association of Occupational Safety and Health, 2016)Objective The effort–reward imbalance (ERI) model includes the personal characteristic of overcommitment (OC) and the job-related characteristics of effort, reward, and ERI, all of which are assumed to play a role in an ... -
Fragment‐ and Negative Image‐Based Screening of Phosphodiesterase 10A Inhibitors
Jokinen, Elmeri M.; Postila, Pekka A.; Ahinko, Mira; Niinivehmas, Sanna; Pentikäinen, Olli T. (Wiley-Blackwell Publishing, Inc., 2019)A novel virtual screening methodology called fragment‐ and negative image‐based (F‐NiB) screening is introduced and tested experimentally using phosphodiesterase 10A (PDE10A) as a case study. Potent PDE10A‐specific ...