Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorPirttimaa, Raija
dc.contributor.authorErkkilä-Wahtera, Tiina
dc.date.accessioned2015-08-21T10:17:29Z
dc.date.available2015-08-21T10:17:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1493116
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46671
dc.description.abstractTutkimuksen tavoitteena oli selvittää koulun ja lastensuojelun työntekijöiden kokemuksia yhteistyöstä. Tutkimuksen pääkysymys oli: Mitkä ovat ammatti-ihmisten kokemukset lastensuojelun ja koulun välisestä yhteistyöstä? Alakysy-mysten avulla pyrittiin saamaan lisätietoa sekä koulun että lastensuojelun roo-lista ja myös siitä tietävätkö toimijat toistensa toiminnasta. Tutkimuksen aineisto kerättiin fokusryhmien teemahaastattelujen muodossa. Teemahaastatteluja toteutui kaksi: toinen koulun ammatti-ihmisille ja toinen lastensuojelun sosiaalityöntekijöille. Keskustelujen pohjalta syntyi litteroitua aineistoa 49 sivua. Aineisto analysoitiin fenomenografisen tutkimusotteen mukaisesti. Analyysin tuloksena syntyi kolme kuvauskategoriaa, jotka ovat: koulun rooli, lastensuojelun rooli ja johdon rooli. Tutkimuksen selkeänä johtopäätöksenä voidaan pitää sitä, että kumpikin toimija pitää yhteistyötä erittäin tärkeänä. Hyviä käytänteitä on yh-teistyölle olemassa, mutta aikaa keskustelulle ja yhteistyön kehittämiselle ei. Johtotasolla yhteistyötä tehdään, mutta he, jotka kohtaavat käytännön arkityös-sä, eivät tapaa yhteistyön kehittämisen merkeissä. Tarve yhteistyön kehittämi-selle nousee hyvin selkeästi tutkimusaineistosta.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (69 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherkoulu
dc.subject.otherlastensuojelu
dc.subject.otheryhteistyö
dc.subject.otherfokusryhmä
dc.subject.otherfenomenografia
dc.titleKoulun ja lastensuojelun työntekijöiden kokemuksia yhteistyöstä : "erityisopetuksen ja lastensuojelun pitäisi olla se yhteistyön terävin kärki"
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201508212727
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.subject.methodFenomenografia
dc.date.updated2015-08-21T10:17:30Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi101
dc.subject.ysokoulu
dc.subject.ysolastensuojelu
dc.subject.ysoyhteistyö
dc.subject.ysotyöntekijät
dc.subject.ysokasvuympäristö
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright