Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorLindfors, Emma
dc.date.accessioned2014-10-15T07:48:07Z
dc.date.available2014-10-15T07:48:07Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44414
dc.description.abstractTutkielmassa tarkastellaan Jyväskylän yliopiston (JY) Informaatioteknologian tiedekunnan Tietotekniikan laitoksen (TTL) opiskelijarekrytointia ja sen kohdentamista. Tavoitteena on selvittää kirjallisuuskatsauksen ja tapaustutkimuksen keinoin, mitkä tekijät yhdistävät potentiaalisia hakijoita. Tapaustutkimuksessa hyödynnetään TTL:n valintakokeeseen osallistuneilta kerättyä kyselyaineistoa. Kyselyllä selvitettiin hakijoiden syitä hakea tutkinto-opiskelijaksi JY:n TTL:lle. Tutkielman keskeinen tulos on, että tietotekniikkaa opiskelemaan hakevat ovat lähtökohtaisesti kiinnostuneita matematiikasta ja teknologiasta. Kirjallisuuden mukaan sisäsyntyinen kiinnostus myös ennakoi myönteisesti opiskelumotivaatiota ja opinnoista suoriutumista, minkä voidaan olettaa olevan kiinnostavaa TTL:n rekrytoinnin kannalta. Kenen tahansa on mahdollista menestyä opinnoissa, kunhan alaa kohtaan löytyy sisäistä motivaatiota ja kiinnostusta. Tulosten pohjaltasuositellään, että TTL panostaisi paikalliseen markkinointiin sekä erityisesti roolimalleihin, joita ovat laitoksen alumnit ja opetushenkilökunta, ja näiden levittämiin mielikuviin alan opiskelemisesta.fi
dc.description.abstractThesis discusses student recruitment process in Department of Mathematical Information Technology (JyuMIT) of Faculty of Information Technology at University of Jyväskylä. By means of literature review and a case study, the objective is to examine which factors connect potential applicants. Data used in the case study is collected in a form of questionnaires during the entrance examination to JyuMIT. Reasons to apply to JyuMIT degree programme were studied. Essential result of the thesis was that people applying for computer science study programmes are interested in mathematics and technology per se. It is stated in the literature that internal motivation predicts motivation for studies and also success in studies. This can be assumed to be interesting regarding to recruitment process in JyuMIT. It is possible for anyone to be successful as a student as long as one is motivated and interested internally. Based on the results, JyuMIT is recommended to invest in local marketing and in role models especially, such as JyuMIT alumnae and education personnel, and perceptions they share on field-of-study of ICT.en
dc.format.extent54
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otheropiskelupaikan valinta
dc.subject.otherICT-ala
dc.subject.otherrekrytointi
dc.subject.othermotivaatio
dc.titleKoulutuspaikan valinta ICT-alalta ja keinoja Jyväskylän yliopiston Tietotekniikan laitoksen opiskelijarekrytointiin
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201410152990
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2014-10-15T07:48:08Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot