Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHeikkinen, Hanna Karoliina
dc.date.accessioned2014-10-13T04:46:50Z
dc.date.available2014-10-13T04:46:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1446936
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44405
dc.description.abstractTämä pro gradu -tutkielma tehdään toimeksiantona Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy:lle. Tässä pro gradu -tutkielmassa on tarkoituksena tutkia sitä, voidaanko markkinointiviestinnän teknologioilla luoda lisäarvoa arjen asumiseen esimerkiksi yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen kautta. Tässä pro-gradu tutkielmassa on myös tarkoituksena selvittää, mitkä markkinointiviestinnän teknologioiden ominaisuudet luovat lisäarvoa yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen kautta. Asiakassuhdemarkkinoinnin ja sähköisen viestinnän pelikenttä on muuttunut oleellisesti Internetin ja sen sovellusten kehittymisen myötä. Tämän hetkinen asiakassuhdemarkkinointi ja markkinoinnin aikakausi on erittäin ihmiskeskeistä. Jokaisen yrityksen tulisi pyrkiä luomaan jokaiseen asiakkaaseen hyvin henkilökohtainen suhde ja tällaisen suhteen luomisessa markkinointiviestinnän erilaiset teknologiset ratkaisut sekä sähköinen viestintä ovat erinomainen keino. Myös arjen asumisessa viestintäteknologiat voivat auttaa monessa asiassa. Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin tapaustutkimuksena ja puolistrukturoituina teemahaastatteluina. Haastattelut tehtiin Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy:n Helsingin Kiviparin asumisoikeuskohteen viidelle asukkaalle. Haastatteluiden toivottiin antavan tutkimustuloksia Helsingin Kiviparin asukkaiden mielipiteistä sähköistä viestintää kohtaan taloyhtiössä sekä tarkemmin mielipiteitä taloyhtiön omasta taloportaalista, yhteisöllisyydestä ja vuorovaikutuksesta asuinympäristössä. Tutkimustulosten perusteella voidaan päätellä markkinointiviestinnän teknologioiden luovan lisäarvoa arjen asumiseen silloin, kun sähköinen viestintästrategia on hyvin suunniteltu ja teknologinen sekä viestinnällinen toteutus ovat ensiluokkaisia ja tarkoituksen mukaisia. Myös vuorovaikutuksella ja viestinnän tehokkuudella, ja jossain määrin myös yhteisöllisyydellä, todettiin olevan äärimmäisen suuri rooli lisäarvon luomisessa arjen asumiseen.fi
dc.description.abstractThis master´s thesis is made as an assignment for Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy. The purpose of this master´s thesis is to research the possibilities of digital marketing communication technologies in creating customer value in everyday living for example through the interaction and community. The purpose of this master´s thesis is also to research which features of digital marketing communication technologies create customer value through communality and interaction. Customer relationship management and digital communication have changed substantially while the Internet and its applications have developed. The present model of customer relationship management and the era of marketing is extremely human-centered. Every company aims to create personalized customer relationship and for this purpose digital marketing communication technologies and digital communication give great tools. Also in everyday living digital communication technologies are great benefit. The empirical part of this master´s thesis was implemented as a case study and half structured theme interviews. Interviews were made for five residents in Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy house property Helsingin Kivipari. The interviews were aiming to discover the opinions of the residents about the digital communications and about the house portal – web portal, communality and interaction. Based on the research results can be concluded that the digital marketing communication technologies do create extra value – but only if the digital communication strategy is well executed and the purpose of it is clear. Also interaction and the efficiency of communication were noticed to be very important factors in creating extra customer value to everyday living.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (62 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherAsiakassuhdemarkkinointi
dc.subject.otherCRM
dc.subject.otherviestintäteknologia
dc.subject.othervuorovaikutus
dc.subject.otherasuinympäristö
dc.subject.otherlisäarvo
dc.titleSähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa : case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201410132976
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.laitosTietojenkäsittelytieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Computer Science and Information Systemsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.date.updated2014-10-13T04:46:50Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoasiakassuhde
dc.subject.ysomarkkinointiviestintä
dc.subject.ysoasiakkuudenhallinta
dc.subject.ysoviestintätekniikka
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysoasuinympäristö
dc.subject.ysolisäarvo
dc.subject.ysoasuminen
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot