dc.contributor.author | Heikkinen, Hanna Karoliina | |
dc.date.accessioned | 2014-10-13T04:46:50Z | |
dc.date.available | 2014-10-13T04:46:50Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1446936 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44405 | |
dc.description.abstract | Tämä pro gradu -tutkielma tehdään toimeksiantona Asuntosäätiön Asumisoikeus
Oy:lle. Tässä pro gradu -tutkielmassa on tarkoituksena tutkia sitä, voidaanko
markkinointiviestinnän teknologioilla luoda lisäarvoa arjen asumiseen
esimerkiksi yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen kautta. Tässä pro-gradu tutkielmassa
on myös tarkoituksena selvittää, mitkä markkinointiviestinnän teknologioiden
ominaisuudet luovat lisäarvoa yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen
kautta.
Asiakassuhdemarkkinoinnin ja sähköisen viestinnän pelikenttä on muuttunut
oleellisesti Internetin ja sen sovellusten kehittymisen myötä. Tämän hetkinen
asiakassuhdemarkkinointi ja markkinoinnin aikakausi on erittäin ihmiskeskeistä.
Jokaisen yrityksen tulisi pyrkiä luomaan jokaiseen asiakkaaseen hyvin henkilökohtainen
suhde ja tällaisen suhteen luomisessa markkinointiviestinnän erilaiset
teknologiset ratkaisut sekä sähköinen viestintä ovat erinomainen keino. Myös arjen
asumisessa viestintäteknologiat voivat auttaa monessa asiassa.
Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin tapaustutkimuksena ja puolistrukturoituina
teemahaastatteluina. Haastattelut tehtiin Asuntosäätiön Asumisoikeus
Oy:n Helsingin Kiviparin asumisoikeuskohteen viidelle asukkaalle.
Haastatteluiden toivottiin antavan tutkimustuloksia Helsingin Kiviparin asukkaiden
mielipiteistä sähköistä viestintää kohtaan taloyhtiössä sekä tarkemmin
mielipiteitä taloyhtiön omasta taloportaalista, yhteisöllisyydestä ja vuorovaikutuksesta
asuinympäristössä.
Tutkimustulosten perusteella voidaan päätellä markkinointiviestinnän teknologioiden
luovan lisäarvoa arjen asumiseen silloin, kun sähköinen viestintästrategia
on hyvin suunniteltu ja teknologinen sekä viestinnällinen toteutus ovat
ensiluokkaisia ja tarkoituksen mukaisia. Myös vuorovaikutuksella ja viestinnän
tehokkuudella, ja jossain määrin myös yhteisöllisyydellä, todettiin olevan äärimmäisen
suuri rooli lisäarvon luomisessa arjen asumiseen. | fi |
dc.description.abstract | This master´s thesis is made as an assignment for Asuntosäätiön Asumisoikeus
Oy. The purpose of this master´s thesis is to research the possibilities of digital
marketing communication technologies in creating customer value in everyday
living for example through the interaction and community. The purpose of this
master´s thesis is also to research which features of digital marketing communication
technologies create customer value through communality and interaction.
Customer relationship management and digital communication have
changed substantially while the Internet and its applications have developed.
The present model of customer relationship management and the era of marketing
is extremely human-centered. Every company aims to create personalized
customer relationship and for this purpose digital marketing communication
technologies and digital communication give great tools. Also in everyday living
digital communication technologies are great benefit.
The empirical part of this master´s thesis was implemented as a case study
and half structured theme interviews. Interviews were made for five residents in
Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy house property Helsingin Kivipari. The interviews
were aiming to discover the opinions of the residents about the digital
communications and about the house portal – web portal, communality and interaction.
Based on the research results can be concluded that the digital marketing
communication technologies do create extra value – but only if the digital communication
strategy is well executed and the purpose of it is clear. Also interaction
and the efficiency of communication were noticed to be very important factors
in creating extra customer value to everyday living. | en |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (62 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and
print it for Your own personal use. Commercial use is
prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | Asiakassuhdemarkkinointi | |
dc.subject.other | CRM | |
dc.subject.other | viestintäteknologia | |
dc.subject.other | vuorovaikutus | |
dc.subject.other | asuinympäristö | |
dc.subject.other | lisäarvo | |
dc.title | Sähköiset markkinointiviestintäteknologiat lisäarvon luojina arjen asumisessa : case Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201410132976 | |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.laitos | Tietojenkäsittelytieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Computer Science and Information Systems | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.date.updated | 2014-10-13T04:46:50Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | asiakassuhde | |
dc.subject.yso | markkinointiviestintä | |
dc.subject.yso | asiakkuudenhallinta | |
dc.subject.yso | viestintätekniikka | |
dc.subject.yso | vuorovaikutus | |
dc.subject.yso | asuinympäristö | |
dc.subject.yso | lisäarvo | |
dc.subject.yso | asuminen | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |