dc.contributor.author | Hissa, Piia | |
dc.date.accessioned | 2014-06-25T10:53:07Z | |
dc.date.available | 2014-06-25T10:53:07Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1438081 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43842 | |
dc.description.abstract | Tutkimuksessa selvitettiin, millainen käsitys erityistä tukea saavilla 6.-luokkalaisilla lapsilla on oppijan ihanteellisista ominaisuuksista. Tutkimuksessa kysyttiin, millaiset tekijät määrittelevät ihanteellista oppijaa ja mitkä tekijät oppijassa tekevät hänen oppimisestaan haastavaa. Tutkimus toteutettiin fenomenografisesti haastattelemalla 18 lasta. Aineistonanalyysi toteutettiin fenomenografisin periaattein aineistolähtöisesti.
Tulosten mukaan käsitys ihanteellisen oppijan ominaisuuksista jakautuu kolmeen osaan: fyysiset tekijät, psyykkiset tekijät ja sosiaaliset tekijät. Näistä kolmesta yläkategoriasta ja niiden alle sijoittuvista kategorioista ja merkitysyksiköistä rakentuu moniulotteinen oppijan kuva. Ihanteellinen oppija on terve ja hyvinvoiva, lahjakas, motivoitunut, nopea oppimaan ja hyvä muistamaan, sekä ympäröity ihmisillä, jotka kannustavat häntä oppimaan. | fi |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (112 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | erityinen tuki | |
dc.title | Erityistä tukea saavan oppilaan käsitys ihanteellisesta oppijasta | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201406252152 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Kasvatustieteiden tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Education | en |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Erityispedagogiikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Special Education | en |
dc.subject.method | Fenomenografia | |
dc.date.updated | 2014-06-25T10:53:08Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.rights.accesslevel | restrictedAccess | |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 101 | |
dc.subject.yso | oppilaat | |
dc.subject.yso | käsitykset | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.rights.accessrights | This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities. | en |
dc.rights.accessrights | Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat. | fi |
dc.type.okm | G2 | |