University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Les stéréotypes sur la France dans les publicités de l’opérateur DNA

Thumbnail
View/Open
739.5 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Boren, Kaisa
Date
2014
Discipline
Romance philologyRomaaninen filologia

 
Suomalaisen teleoperaattorin DNA:n mainoskampanja nimeltä DNA Verkkopakolaiset koostuu mainoksista, joissa ranskalainen perhe matkustaa Suomeen paremman tietoliikenneverkon perässä. Tämän tutkimuksen aiheena on selvittää, millaisia ranskalaisiin kohdistuvia stereotypioita näissä mainoksissa esiintyy, missä määrin ne vastaavat todellisuutta ja millaisen kuvan Ranskasta ne välittävät suomalaisille. Ensin työssä määritellään stereotypia käsitettä, minkä jälkeen pohditaan, millaisia stereotypioita Ranskasta oletetaan jo olevan. Tämän jälkeen perehdytään tarkemmin mainoksiin ja eritellään niissä havaittuja stereotypioita luokitellen ne neljään eri kategoriaan: ulkonäköön ja vaatetukseen, käyttäytymiseen, ruokakulttuuriin ja liikenteeseen. Stereotypioiden havainnoinnissa ja niiden todenmukaisuuden määrittelyssä hyödynnetään sekä kattavaa matkaopaskirjaa että ranskalaiseen kulttuuriin ja tapoihin keskittyviä teoksia. Kyseenalaistamalla hyvinkin selkeitä stereotypioita päädytään lopulta siihen tulokseen, että monet niistä ovat perusteltavissa eivätkä kaikki ole suinkaan täysin keksittyjä. Työn lopussa esitellään mainoksissa havaitut stereotypiat, jotka näyttäisivät olevan jossain määrin totuudenmukaisia. ...
Keywords
stereotypiat tapakulttuuri ranskalaisuus mainonta
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201402211267

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4412]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • The portrayals of women in advertisements and their brand-related impacts: A study in Vietnam 

    Nguyen, Chuong (2020)
    The liberation movement in the 1960s seeking equal rights, opportunities and freedom for women initiated the interests in gender stereotypes in advertising. Since then, the pursuit of gender equality for women in different ...
  • Controversies over social group representation in advertisements : a case study on Hornbach’s The Smell of Spring narrative ad 

    Anipa, Florence (2020)
    Till date, advertising contents continue to raise controversy in the media due to miscommunication and misinterpretation. This study examines a proposed television ad, it also looks into the intended message to be communicated ...
  • The conjoint conceptualization and negotiation of national cultures : qualitative study of discursive culture-concepts, their function and their relation to stereotypes 

    Bennung, Martin Pablo (2015)
    The study of stereotypes and stereotyping is as complex and multi-facetted as the social phenomenon itself. From being seen as an erroneous and over-generalizing image in the mind of individuals, to the current perspective ...
  • Zum Finnland-Bild in der deutschen Presse. Eine qualitative Analyse unter besonderer Berücksichtigung der Stereotype 

    Salla Sorvisto-Santoro (2019)
    The roots of Finnish-German relations in politics, trade, science and culture go far back to the past. Even today, Germany's importance as Finland's most important export and import partner provides the basis for regular ...
  • Images of Japan and the Japanese : the representations of the Japanese culture in the popular literature targeted at the Western World in the 1980s-1990s 

    Suvanto, Mari (University of Jyväskylä, 2002)
    This study draws together a number of popular issues: images, intercultural communication and Japan. In particular, Japan has been a popular topic for at least the last three decades. The Japanese Economical Miracle awoke ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre