Puheärsykkeen foneemin keston muutokseen liittyvät herätevasteet kielellisessä erityisvaikeudessa : ERP-tutkimus 4-7 -vuotiailla lapsilla, joilla on kielellinen erityisvaikeus ja heidän tyypillisesti kehittyneillä ikätovereillaan
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Valitse suurin luku" : tutkimus numeeristen perustaitojen hallinnasta 12-16 -vuotiailla lapsilla, joilla on kielellinen erityisvaikeus
Pulkkinen-Kantonen, Katja (2012)Tutkimuksessa tarkasteltiin kuinka lapset, joilla on kielellinen erityisvaikeus (SLI), hallitsevat numeerisia perustaitoja ja erityisesti lukujen suuruusluokkaa ja kuinka lukujen suuruusluokan ymmärtäminen oli yhteyksissä ... -
FIN-LARSP-menetelmän soveltuvuus morfosyntaksisten taitojen arviointiin kielellisessä erityisvaikeudessa
Kunnari, Sari; Nieminen, Lea; Torvelainen, Päivi (Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys, 2016)Artikkelissa selvitetään suomen kieleen sovelletun Language Assessment, Remediation and Screening Procedure -menetelmän (FIN-LARSP) käyttökelpoisuutta morfosyntaktisten taitojen arvioinnissa kolmella lapsella (4;1–4;9), ... -
Auditiivisen prosessoinnin taidot ja niiden yksilöllisyys käyttäytymis- ja jännitevastetasolla kielellisessä erityisvaikeudessa
Metsovuori, Kalle (2014)Tässä Pro gradu –tutkielmassa tarkastellaan 4–7-vuotiaiden kielellisen erityisvaikeuden diagnoosin saaneiden lasten ja heidän tyypillisesti kehittyneiden ikätovereidensa auditiivisen prosessoinnin taitoja. Tutkielman ... -
Ei-kielellisen auditiivisen harjoittelun vaikutus kuullunerotteluun ja kielellisiin taitoihin lapsilla, joilla on kielellinen erityisvaikeus
Partanen, Heidi (2013)Tämä Pro gradu -tutkielma on osa Oulun yliopiston, Oulun yliopistollisen sairaalan Neurokognitiivisen yksikön ja Jyväskylän yliopiston psykologian laitoksen vuosina 2005–2010 toteutettua yhteistyöprojektia, jossa tutkittiin ... -
Varhaisten aivovasteiden yhteydet lukutaidon kehittymiseen
Tommiska, Nenne (2018)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, onko varhaisilla aivovasteilla mahdollista tehdä ennustuksia kahdeksannen luokan lukemisen nopeudesta. Tutkimuksessani käytin pitkittäisasetelmaa, jossa tutkittavat on jaettu ...