Verkko-opintojaksojen työelämäläheinen uudistamisprosessi
Tässä tutkielmassa tarkastellaan verkko-opetuksen työelämäläheistä suunnittelua, asiantuntijayhteistyötä virtuaalisessa oppimisyhteisössä (VLC) sekä näihin liittyviä erilaisia teknisiä ratkaisuja. Tutkielman tarkoituksena on kuvailla Tulevaisuuden eOppia-projektissa toteutettua verkko-opintojaksojen työelämäläheistä uudistamisprosessia, sen teknistä toteuttamista sekä kuvata sitä miten Lewisin ja Allanin (2005) teoriasta voidaan löytää yhtymäkohtia uudistamisprosessin malliin. Erityisesti tutkielmassa ollaan kiinnostuneita siitä, miten uudistamisprosessi voidaan yhdistää virtuaalisen oppimisyhteisön elinkaaren eri vaiheisiin ja millaisia yhteisön fasilitointiin liittyviä havaintoja voidaan tehdä.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29535]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digital media in blended coaching : interaction and distance presence in adult education
Pihlajamäki, Timo (2011)In this study were studied the dimensions and advantages of the digital media in the adult education and distance presence. The point of view and limiting of the study was coaching and the significance of face-to-face ... -
Dialogicality in making sense of online collaborative interaction : a conceptual perspective
Arvaja, Maarit; Hämäläinen, Raija (Elsevier, 2021)In higher education, learning activities increasingly take place in online collaborative groups. In this conceptual paper, we explore online collaborative interaction from the perspective of dialogicality. We aim to ... -
International Master’s Degree Students’ Well-being at a Finnish University During COVID-19
Pappa, Sotiria; Yada, Takumi; Perälä-Littunen, Satu (Walter de Gruyter GmbH, 2020)The rapid developments and consequences of the COVID-19 crisis for university students’ well-being are presently being studied across the world. This study contributes to the growing discourse on university students’ ... -
Monimuoto-opiskelijoiden kokemuksia verkko-opiskelusta
Valtanen, Katja (2010)Tutkimuksen lähtökohtana on konstruktiivinen oppimiskäsitys. Tätä oppimiskäsitystä käytetään nykyisin yleisesti, koska oppija nähdään aktiivisena ja omatoimisena tiedon etsijänä. Nopea tekninen kehitys on mahdollistanut ... -
Verkko-opetuksen laatu ammattikorkeakoulussa
Marquez, Maria del Mar (2021)Tämän laadullisen tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisista elementeistä rakentuu laadukas verkko-opetus. Tutkimus toteutettiin eräässä suurehkossa suomalaisessa ammattikorkeakoulussa. Tutkimuskysymykset liittyivät ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.