dc.contributor.author | Radinović, Vladimir | |
dc.date.accessioned | 2012-03-12T06:13:40Z | |
dc.date.available | 2012-03-12T06:13:40Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1195639 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37527 | |
dc.description.abstract | Tämä työ tehdään empiirisenä tutkimuksena äänitaiteesta ja sen suhteesta moderniin elektroniseen musiikkiin. Tätä tutkimusta varten suoritetut äänikokeilut seuraavat muutamia äänitaiteen historian pääsuuntauksia ja kertovat, miten nämä suuntaukset ovat vaikuttaneet elektronisen musiikin tuottajiin. Tutkimus on jaettu neljään osaan, joissa tutkitaan taiteen ja populäärimusiikin välistä suhdetta. Lisäksi kerrotaan, kuinka kokeellista musiikkitaidetta voidaan käyttää modernin elektronisen musiikin tuotantotyökaluna. Ensimmäinen kappale käsittää Glitch- ja Loopmusiikin väliset roolit välittömän ja välillisen nautinnon tuottajana Loop-pohjaisessa musiikissa. Samalla toinen ja kolmas kappale tutkiskelevat vaihtoehtoisia äänilähteitä ja niin sanottua "sämpläystä" (sampling) ilmaisun muotona ja työkaluna äänikollasien luontiin. Lopuksi kaikkien tutkimusten kerääntyessä yhteen nähdään, kuinka vastaavia äänikokeiluja voidaan käyttää, ja käytetään uusimman ja suosituimman elektronisen musiikin genren - Dubstepin - tuotannossa. | |
dc.format.extent | 40 sivua | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | Sound Art | |
dc.subject.other | Glitch | |
dc.subject.other | Electronic Music | |
dc.subject.other | Plunderphonics | |
dc.subject.other | Loop | |
dc.subject.other | Field Recordings | |
dc.title | Applying sound art research in modern electronic music production : glitch, loop, plunderphonics and sound collage as tools of production | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201203121399 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities | en |
dc.contributor.laitos | Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Art and Cultural Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Digital Culture (maisteriohjelma) | fi |
dc.contributor.oppiaine | International Master's Degree Programme in Digital Culture | en |
dc.date.updated | 2012-03-12T06:13:40Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 319 | |
dc.subject.yso | äänitaide | |
dc.subject.yso | elektroninen musiikki | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |