University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Koulutuksesta työelämään : JULIET-opiskelijoiden sijoittuminen työelämään ja kokemukset JULIET-opintojen merkityksestä työn kannalta

Thumbnail
View/Open
610.9 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Kantonen, Kaisa |
Oksa, Sanna
Date
2011
Discipline
LuokanopettajakoulutusTeacher Education

 
Jyväskylän yliopiston Opettajankoulutuslaitoksen JULIET‐sivuaineen tavoitteena on kouluttaa luokanopettajista monipuolisia alakoulun kielikasvattajia. Tässä tutkimuksessa selvitettiin, miten JULIET-sivuaineen suorittaneet opiskelijat ovat sijoittuneet työelämään ja miten he kokevat JULIET-opintojen sisältöjen vastaavan työelämän tarpeita. Koulutuksen merkitystä tutkittiin erikseen luokanopettajan, englannin opettajan sekä vieraalla kielellä opettavan opettajan työn kannalta. Tutkimus toteutettiin postikyselynä keväällä 2010. Kysely lähetettiin kaikille vuosina 1995–2004 JULIET-opintonsa aloittaneille sekä yhdelle vuonna 2006 aloittaneelle, jo valmistuneelle JULIET-opiskelijalle. Yhteensä lomakkeita lähetettiin 124. Kyselyyn vastasi 50 henkilöä. Heistä 41 oli suorittanut luokanopettajaopintonsa loppuun ja he soveltuivat siten lopulliseen tutkimusjoukkoon. Kyselylomake koostui monivalintakysymyksistä ja avoimista kysymyksistä. Vastausaineistoa analysoitiin SPSS -tilasto-ohjelmalla ja sisällönanalyysin keinoin. Tulokset osoittivat, että JULIET-opinnoista on ollut vastaajille hyötyä sekä työelämään sijoittumisen, että erilaisten opettajan työtehtävien kannalta. Entiset JULIET-opiskelijat työskentelevät joustavasti niin luokanopettajan, englannin opettajan kuin vieraalla kielellä opettavan opettajan tehtävissä. Tutkimustulosten perusteella JULIET-ohjelma on antanut opiskelijoille erittäin hyvät tiedot ja taidot opettajan ja alakoulun kielikasvattajan työhön. ...
Keywords
Jyväskylän yliopisto JULIET-sivuaine opettajankoulutus englannin kieli opetus vieraskielinen opetus
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-2011041410645

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24512]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Enhancing English-medium education in Namibia 

    Marsh, David; Ontero, Anne; Shikongo, Tautiko (University of Jyväskylä, 2002)
  • Wienin yliopiston suomen kielen opiskelijoiden oppimismotivaatio 

    Alatalo, Susanna (2005)
  • Laulunopetus Jyväskylän yliopiston musiikkikasvatuksen koulutusohjelmassa ja sen suhde työelämään 

    Auvinen, Sirpa (2009)
  • Alkukeitos-kurssi ja opintojen aloitus Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella vuonna 2007 

    Valtonen, Reetta (2008)
  • Towards more learning-centred English-medium education : promoting the combination of backward design and community of practice in teacher training 

    Konttinen, Miia (Routledge, 2022)
    Purpose Teaching in English-medium education (EME) requires mastery of content and ability to teach in a multilingual setting, but also pedagogical expertise and didactic agility. However, there is an apparent lack of ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre