CRM-strategian implementoinnin haasteet
Kuusinen, Tuomo Oskari
CRM-strategian implementoinnin haasteet
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 27 s.
Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma
Ohjaaja(t): Seppänen, Ville
Yritysten ajattelumallit ovat alkaneet massatuotannon vallankumouksen jälkeen
siirtyä takaisin kohti henkilökohtaisempaa kohtaamista asiakkaan kanssa.
Tätä asiakaskeskeistä liiketoimintaa kutsutaan yleisesti nimellä Customer Relationship
Management, joka lyhennetään usein CRM. Tutkielmassa selitetään
monisyistä CRM-käsitettä ja käsitellään sitä kokonaisvaltaisena strategiana, eikä
pelkästään tietojärjestelmänä. Pohjustuksena strategian hyödyllisyydelle tuodaan
esiin tutkimusten perusteella havaittuja hyötyjä, kuten asiakaspalvelun ja
markkinoinnin tehostumista. Yleisimmin esiintyneitä haasteita esitellään ja tavoitteena
on löytää ratkaisuja yleisimpiin ongelmiin. Tutkimusmenetelmänä
käytetään kirjallisuuskatsausta. Tuloksina löydetään erilaisia ohjenuoria ja asioita
joihin tulee kiinnittää erityistä huomiota strategiaimplementoinnin onnistumisen
takaamiseksi.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5412]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Haasteet asiakkuudenhallinnan ja sen järjestelmien käyttöönotossa
Palomäki, Janne (2023)Asiakkuudenhallinnasta ja sen järjestelmistä on tullut erittäin merkittävä osa yritysten liiketoimintaa. Asiakkuudenhallinta on koko organisaation laajuinen strategia kehittää asiakasliiketoimintaa, tuotteita ja palveluita. ... -
Sisäinen strategiaviestintä strategian toimeenpanossa finanssialan organisaatiossa
Lukiini, Iiris (2018)Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastelen sisäistä strategiaviestintää osana strategian toimeenpanoa suomalaisessa finanssialan organisaatiossa. Strategian suunnittelun ja toimeenpanon välisen ns. mustan laatikon avaamiseksi ... -
Sisäisen viestinnän rooli ketterän strategian toimeenpanossa
Antikainen, Elli (2016)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selventää yhteyttä sisäisen viestinnän ja strategian välillä. Tutkimuksella selvitettiin, millainen on henkilöstön kokemus sisäisestä viestinnästä, millaiset tekijät siihen vaikuttavat ja ...