University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Aloittavien yritysten käynnistymisongelmat

Thumbnail
View/Open
622.0Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Hannus, Veikko
Date
2010
Discipline
YrittäjyysEntrepreneurship

 
Tässä tutkimuksessa tutkittiin uusien aloittavien yritysten käynnistymisongelmia sekä yrityksen suunnitteluvaiheessa että myöhemmin yrityksen käynnistyttyä. Tutkimuksella pyrittiin selvittämään ovatko aloittavien yritysten kohtaamat vaikeudet ja ongelmat samankaltaisia aloittavan yrityksen eri käynnistymisvaiheissa. Edelleen tutkimuksessa selvitettiin aloittavien yrittäjien neuvontapalveluiden käyttöä sekä yrityksen suunnitteluvaiheessa että myöhemmin yrityksen käynnistyttyä. Tutkimuksessa selvitettiin miten aloittavat yrittäjät ovat kokeneet neuvontapalvelut, pitävätkö he niitä tarpeellisina ja miten neuvontapalvelujen tarjonta ja laatu vastaavat yrittäjien tarpeita. Tutkimuksessa voitiin todeta, että lähes puolet aloittavista yrittäjistä oli kokenut joitakin ongelmia yrityksensä suunnitteluvaiheessa ja yli puolet heistä oli kokenut ongelmia yrityksen myöhemmässä käynnistymisen jälkeen tapahtuvassa toiminnassa. Monet koetuista ongelmista olivat samoja tai samankaltaisia sekä ennen että jälkeen käynnistymisen. Yllättävästi jo aikaisemmin yrittäjinä toimineilla oli nimenomaan näitä ongelmia, he olivat jopa ennakoineetkin näitä ongelmia tulevan yrityksen suunnitteluvaiheessa. Suurin osa aloittavista yrittäjistä piti neuvontapalveluja tarpeellisina yrityksen suunnitteluvaiheessa ja myös yli puolet oli käyttänyt niitä. Sen sijaan vain hieman yli kolmannes oli käyttänyt niitä yrityksen myöhemmän toiminnan aikana, vaikka yli puolet heistä piti niitä kuitenkin tarpeellisina. Tämä hieman ristiriitainen tilanne johtuu siitä, että varsin monet aloittaneista yrittäjistä koki saamansa neuvontapalveluiden tason riittämättömäksi tai ei katsonut hyötyvänsä niistä. Yhtenä syynä tyytymättömyyteen oli neuvontapalveluiden keskittyminen liiaksi perusneuvontaan. ...
Keywords
liiketoiminta neuvonta yrittäjyys yritystoiminta yritykset Jyväskylä
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201012213210

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [21183]
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement
Open Science Centre