The development and role of task motivation and task values during different phases of the school career
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2010Oppiaine
PsykologiaJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-4115-4ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
student motivation achievement motivation task motivation academic self concept reading mathematics academic achievement kindergarten school school transition occupational aspiration Pitkittäistutkimus motivaatio opiskelumotivaatio opintomenestys koulusaavutukset minäkuva oppiaineet lukeminen matematiikka peruskoulu esikoulu ammatillinen koulutus koulutusvalinnat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3565]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Classroom effect on primary school students’ self-concept in literacy and mathematics
Vasalampi, Kati; Pakarinen, Eija; Torppa, Minna; Viljaranta, Jaana; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Poikkeus, Anna-Maija (Springer, 2020)According to the big-fish-little-pond effect (BFLP) model, high individual academic performance in a particular subject is related to high self-concept in that subject, whereas high average classroom performance has a ... -
Development of literacy in kindergarten and primary school
Leppänen, Ulla (Jyväskylän yliopisto, 2006) -
Optimistit opintiellä : opinnoissaan menestyvien nuorten hyvinvointi lukiosta jatko-opintoihin
Vahtera, Sirpa (Jyväskylän yliopisto, 2007)Sirpa Vahtera tutki väitöstyössään opinnoissaan menestyvien nuorten ajattelu- ja toimintastrategioita ja psyykkistä hyvinvointia lukiosta jatko-opintoihin. - Lukioissa kannattaa vaalia oppimisen ja yhdessä tekemisen iloa. ... -
The role of parents' and teachers' child-related competence beliefs in the development of students' self-concept of ability
Pesu, Laura (University of Jyväskylä, 2017)Individuals’ perceptions about their abilities, that is, self-concepts of abilities, are crucial determinants of academic achievement and education-related choices. The aims of this research were to examine the role ... -
The roles of teacher-student relationship quality and self-concept of ability in adolescents’ achievement emotions : temperament as a moderator
Clem, Anna-Leena; Rudasill, Kathleen M.; Hirvonen, Riikka; Aunola, Kaisa; Kiuru, Noona (Springer, 2021)This study examined to what extent teacher–student conflict and closeness, on the one hand, and students’ self-concepts of ability in literacy and mathematics, on the other, are related to students’ achievement emotions ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.