Jyväskylä University Digital Repository
JYX contains digital materials of University of Jyväskylä from master's and licentiate theses to dissertations and from digitized journals to originally electronic materials. The majority of the collection is openly available. There may, however, be also some restricted items as well.
JYX sites
JYX sites collect and display parts of JYX materials. Separate sites detached from JYX allow thematic exhibitions without limitations of digital archive software.
JYX-sites | Explore the contents of the JYX sites |
Recently Added
-
Onnistumisen kokemukset ja palaute minäpystyvyyttä rakentavana tekijänä : yrittäjien kokemuksia heidän peruskouluajoiltaan
(2024)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää yrittäjien minäpystyvyyden rakentumista yrittäjämäisissä taidoissa heidän peruskouluaikanaan. Tutkimme yrittäjien onnistumisen kokemuksia Mobergin (2012) listaamissa yrittäjämäisissä ... -
Kanssakirjoittajani A.I. : autoetnografinen tutkimus yhdessäkirjoittamisesta kielimallin kanssa
(2024)Kandidaatintutkielmassani tarkastelen tekoälyyn perustuvan kielimallin kanssa toteutettua kirjoitusprosessia peilaamalla sitä perinteisen, (ihmis)kirjoittajien välisen yhdessäkirjoittamisen teoriaan. Pyrkimykseni on selvittää ... -
Ravitsemuksen, liikunnan ja niiden yhdysvaikutuksen rooli nuorten valtimoterveydessä
(2024)Runsas energinen länsimainen ruokavalio ja fyysinen passiivisuus lisäävät sydän- ja verisuonitautien riskiä, mutta tyydyttymätön rasva sekä liikunta voivat vähentää sydän- ja verisuonitauti riskiä. Aikaisemmat tutkimukset ... -
Effect of catchment characteristics on dietary resource use and condition of freshwater pearl mussel (Margaritifera margaritifera)
(Jyväskylän yliopisto, 2024)Valuma-alueen ominaisuudet yhdessä maankäytön kanssa voivat vaikuttaa jokien ravinnekuormitukseen ja suodattajien ravinnon laatuun ja saatavuuteen. Uhanalainen jokihelmisimpukka elää vähäravinteisissa latvajoissa, joihin ... -
Chatbot ja asiakaskokemus
(2024)Asiakaspalvelu on merkittävässä osassa jokaisen yrityksen toimintaa, ja teknologian kehittyessä myös asiakaspalvelua on mahdollista tehostaa. Useat yritykset hyödyntävät chatbotteja yhtenä vuorovaikutuskanavana asiakaspalvelun ...