Merkityksellisiä kohtaamisia uudenlaisissa oppimisympäristöissä

Abstrakti
Tässä artikkelissa uudelaisia oppimisympäristöjä tarkastellaan yhden opettajan videoidun toiminnan ja haastattelun avulla. Opettajaa haastateltiin ja hänen toimintaansa videoitiin uudenlaisessa oppimisympäristössä. Vuorovaikutustilanteen analyysi havainnollistaa uudenlaisen oppimisympäristön mahdollistamia uusia käytänteitä opettajan ja oppilaiden toiminnassa. Haastattelun avulla on mahdollisuus tuoda esiin opettajan pedagogista ajattelua uudenlaisen oppimisympäristön näkökulmasta. Tutkimuskysymyksenä on, millä tavoin ja millaiseksi opettajan ja oppilaiden toiminta mahdollistuu uudenlaisissa oppimisympäristöissä.
Päätekijä
Aineistotyyppi
Kirjat Kirjan osa
Julkaistu
2023
Sarja
Aiheet
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
Julkaisija
Suomen kasvatustieteellinen seura
Julkaisun pysyvä osoite
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202410316775Käytä tätä linkitykseen
Emojulkaisun ISBN
978-952-7411-22-3
Vertaisarvioinnin tila
Vertaisarvioitu
ISSN
1458-1094
Kieli
suomi
Julkaisussa
Kasvatusalan tutkimuksia
Kuuluu julkaisuun
Oppimisen muuntuvat maisemat
Viite
  • Niemi, K. (2023). Merkityksellisiä kohtaamisia uudenlaisissa oppimisympäristöissä. In S. Kontkanen, S. Piispa-Hakala, & S. Havu-Nuutinen (Eds.), Oppimisen muuntuvat maisemat (pp. 119-140). Suomen kasvatustieteellinen seura. Kasvatusalan tutkimuksia, 84.
Lisenssi
CC BY 4.0Open Access
Funder(s)
Suomen Akatemia
Funding program(s)
Postdoctoral Researcher, AoF
Tutkijatohtori, SA
Suomen Akatemia
Lisätietoja rahoituksesta
Tämä tutkimus on osa laajempaa tutkimusprojektia, jossa tutkitaan oppimisvuorovaikutusta ja oppimisen itsesäätelyä avoimissa ja joustavissa oppimisympäristöissä. (s. 122)
Copyright© 2023 kirjoittajat

Jaa