Mitä kielitaidon arvioinnin pilottitesti paljastaa kotoutumisvaiheessa olevien korkeakoulutettujen suomenoppijoiden kirjoittamistaidosta?
Abstrakti
This article focuses on the writing skills of L2 learners who have moved to Finland in their adulthood, and who have completed their degree prior to arrival, or are qualified for higher education. The learners aim to finish their interrupted degree studies or complement a prior degree. It is therefore important for them to acquire writing skills sufficient for academic purposes. This paper presents some results of the qualitative analysis of learners’ writing performances in a digital pilot test of the National Certificate of Proficiency examination. The focus is on the overall performance in the test, the use of impersonal constructions, and the ability to vary formal and informal registers according to task and situation. Even though the writing skills seem lower than expected, the writers are able to use the necessive zero person constructions idiomatically. The ability to distinguish between registers, however, is not yet systematic.
Päätekijät
Aineistotyyppi
Kirjat
Kirjan osa
Julkaistu
2022
Sarja
Aiheet
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA
Julkaisun pysyvä osoite
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202207183899Käytä tätä linkitykseen
Emojulkaisun ISBN
978-951-9388-73-1
Vertaisarvioinnin tila
Vertaisarvioitu
ISSN
2814-6298
DOI
https://doi.org/10.30660/afinla.111517
Kieli
suomi
Julkaisussa
AFinLA-teema
Kuuluu julkaisuun
Soveltavan kielitieteilijän sormenjälkiä etsimässä : kielen rakenteet ja niiden käyttäjät Kirsti Siitosen tutkimuksellisina kiintopisteinä
Viite
- Reiman, N., & Seilonen, M. (2022). Mitä kielitaidon arvioinnin pilottitesti paljastaa kotoutumisvaiheessa olevien korkeakoulutettujen suomenoppijoiden kirjoittamistaidosta?. In L. Aarikka, K. Priiki, & I. Ivaska (Eds.), Soveltavan kielitieteilijän sormenjälkiä etsimässä : kielen rakenteet ja niiden käyttäjät Kirsti Siitosen tutkimuksellisina kiintopisteinä (pp. 40-61). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA. AFinLA-teema. https://doi.org/10.30660/afinla.111517
Copyright© 2022 Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA