Keskipohjalaisyritykset toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentajina : diskurssianalyyttinen näkökulma

Abstract
This research focuses on small and medium sized enterprises in Finland’s Central Ostrobothnia region as constructors of identity and welfare for their operating environment. To investigate the phenomenon I apply a discourse analytic and constructionist approach. The study material is derived from the SMEs’ www pages, which were subjected to a rhetorical analysis. I base my conclusions on the organizational discourses emerging from the homepages and the identities constructed therein. The dominant discourses show that the companies concentrate primarily, if not exclusively, on the substance of their business: the production of goods and services.Instead of describing themselves explicitly as builders of regional welfare or talking about themselves as regional actors, they construct themselves as active, co-operative, tradition-rich and multiskilled experts. From the perspective of welfare and stakeholder theories they can be said to generate both material and nonmaterial resources for objective and subjective welfare in their surroundings. I refer to these resources as financial, spiritual and social capital. The organizational discourses also offer material for constructing a positive and active identity for the whole region.

Kotaja etsii tutkimuksessaan vastauksia siihen, millaisia resursseja keskipohjalaisyritykset toiminnassaan ja sitä kuvatessaan tarjoavat toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentamiseen.- Kiinnostukseni erityisesti yrityksiin alueensa rakentajina ja vaikuttajina on syntynyt päästessäni työni tiimoilta seuraamaan varsin läheltä useita keskipohjalaisyrityksiä ja niiden tapoja olla ja toimia. Keskipohjalaisyritykset ovat myös pärjänneet erilaisissa kansallisissa vertailuissa sangen hyvin jo monen vuoden ajan taloudellisin mittarein mitattuna – onpa yritysten sanottu kuuluvan maan aateliin, Kotaja kertoo. Kotaja on tutkinut ilmiötä identiteetin käsitteen kautta. Hän on analysoinut yritysten www-sivuja kysyen mitä, miten ja kenelle yritykset teksteissään puhuvat.- Yritykset keskittyvät konkreettisen toimintansa kuvaamiseen. Puheessa korostuu ammattitaito ja oman alan hallinta – yritykset rakentavat itselleen ennen kaikkea asiantuntijan identiteettiä. Muita teksteissä rakentuvia, asiantuntijuutta vahvistavia identiteettejä olivat perinteikkään toimijan, kokonaisuuksien toimittajan ja yhteistyökumppanin identiteetit. Yritykset eivät puhu itsestään alueellisina vaikuttajina tai hyvinvoinnin rakentajina, Kotaja toteaa.Keski-Pohjanmaasta puhutaan paljon hallinnon ja rakenteiden kautta. Maakunnasta tässä keskustelussa rakentuva kuva ei aina ole kovin mairitteleva – alue vaikuttaa varsin hajanaiselta erilaisine suuntautumispyrkimyksineen ja alueen olemassaolon oikeutusta kyseenalaistavine argumentteineen. Erityisen kiivasta keskustelu on ollut viime viikkoina hallituksen julkistettua aluehallintouudistusesityksensä.- Halusin tutkia Keski-Pohjanmaata toiminnan näkökulmasta. Alueen tarjoamat toiminnan mahdollisuudet saattavat vaikuttaa sekä alueen houkuttavuuteen että haluun pysyä alueella. Houkuttavuus ja hyvinvointi kulkevat käsi kädessä. Hyvinvoinnissa on kysymys paljon enemmästä kuin pelkästään taloudellisesta vauraudesta ja aineellisesta elintasosta, Kotaja toteaa. Alue ja sen asukkaat eivät elä ainoastaan leivästä. Kysymys on elintason ohella elämänlaadusta, kuten toiminnan, tekemisen ja sosiaalisen kanssakäymisen mahdollisuuksista ja yhteisyyden ja turvallisuuden kokemuksista.Kotaja osoittaa, että Keski-Pohjanmaa rakentuu yritysten teksteissä aktiiviseksi, itsetunnoltaan vahvaksi, yhtenäiseksi ja moniarvoiseksi alueeksi. Yritykset puhuvat rohkeasti siitä, mitä tekevät, mitä osaavat ja mihin pystyvät ja osoittavat arvostavansa niin omaa kuin yhteistyö- ja kilpakumppaniensakin osaamista sortumatta kuitenkaan itsensä vähättelyyn. Hyvinvoinnin näkökulmasta pohjustaessaan tällä tavoin omia toiminnan mahdollisuuksiaan ne samalla rakentavat myös toimintaympäristönsä niin yksilöllisten kuin yhteisöllistenkin toimijoiden toimeentulon ja toiminnan sekä vuorovaikutuksen ja kanssakäymisen mahdollisuuksia – perustaa mielekkäälle, onnelliselle elämälle.- Yritysten toimintaympäristöään ja sen hyvinvointia rakentavan merkityksen typistäminen pelkkien taloudellisten ja elintasoon liittyvien tarpeiden täyttäjäksi on yritysten alueellisen merkityksen ja vaikuttamismahdollisuuksien ja motivaationkin aliarviointia.Tutkimusaiheen ja lähestymistavan ajankohtaisuudesta kertoo keskustelu Suomi-kuvasta ja maan brändäyksen tarpeesta mm. kilpailukyvyn turvaamiseksi. Monessa keskisen ja pohjoisen Suomen maakunnassa vallitsee samankaltainen huoli oman maakunnan ja ylipäätään maaseudun elinvoimaisuudesta ja –kelpoisuudesta.- Yrityksetkään eivät voi toimia, jos väki loppuu niiden ympäristöstä. Maan siinä kuin maakunnankaan tarjoamat elämisen ja toiminnan mahdollisuudet eivät ole merkityksettömiä, kun kilpaillaan esimerkiksi niukkenevasta työvoimasta.Yritysten moninaisen alueellisen merkityksen näkyväksi tekemisen ohella Kotaja haastaa lukijansa pohtimaan mahdollisuuksia vaikuttaa omaan toimintaympäristöönsä ja sen identiteetin muokkaamiseen. Paljon on kiinni siitä, mistä ja miten puhumme. Yritysten toiminnassa alueelle rakentuu elämänmakuinen, yksittäisen ihmisen kannalta merkityksellinen identiteetti, joka turvaa niin alueen kuin yritystenkin elämisen edellytyksiä tyhjästä kehitettyjä brändejä vakuuttavammin.- Tarinoita ei tarvitse keksiä, ne ovat alueilla valmiina, ne on vain löydettävä ja tehtävä näkyväksi. Olemassa olevia resursseja ei pidä heittää hukkaan, Kotaja toteaa.
Main Author
Format
Theses Doctoral thesis
Published
2008
Series
Subjects
ISBN
978-951-39-3366-1
Publisher
Jyväskylän yliopisto
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-3366-1Use this for linking
ISSN
1457-1986
Language
Finnish
Published in
Jyväskylä studies in business and economics
License
In CopyrightOpen Access

Share

_version_ 1824577864522006528
accesslevel_txtF openAccess
author Kotaja, Sari
author_facet Kotaja, Sari
converis_txtF no
description This research focuses on small and medium sized enterprises in Finland’s Central Ostrobothnia region as constructors of identity and welfare for their operating environment. To investigate the phenomenon I apply a discourse analytic and constructionist approach. The study material is derived from the SMEs’ www pages, which were subjected to a rhetorical analysis. I base my conclusions on the organizational discourses emerging from the homepages and the identities constructed therein. The dominant discourses show that the companies concentrate primarily, if not exclusively, on the substance of their business: the production of goods and services.Instead of describing themselves explicitly as builders of regional welfare or talking about themselves as regional actors, they construct themselves as active, co-operative, tradition-rich and multiskilled experts. From the perspective of welfare and stakeholder theories they can be said to generate both material and nonmaterial resources for objective and subjective welfare in their surroundings. I refer to these resources as financial, spiritual and social capital. The organizational discourses also offer material for constructing a positive and active identity for the whole region. Kotaja etsii tutkimuksessaan vastauksia siihen, millaisia resursseja keskipohjalaisyritykset toiminnassaan ja sitä kuvatessaan tarjoavat toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentamiseen.- Kiinnostukseni erityisesti yrityksiin alueensa rakentajina ja vaikuttajina on syntynyt päästessäni työni tiimoilta seuraamaan varsin läheltä useita keskipohjalaisyrityksiä ja niiden tapoja olla ja toimia. Keskipohjalaisyritykset ovat myös pärjänneet erilaisissa kansallisissa vertailuissa sangen hyvin jo monen vuoden ajan taloudellisin mittarein mitattuna – onpa yritysten sanottu kuuluvan maan aateliin, Kotaja kertoo. Kotaja on tutkinut ilmiötä identiteetin käsitteen kautta. Hän on analysoinut yritysten www-sivuja kysyen mitä, miten ja kenelle yritykset teksteissään puhuvat.- Yritykset keskittyvät konkreettisen toimintansa kuvaamiseen. Puheessa korostuu ammattitaito ja oman alan hallinta – yritykset rakentavat itselleen ennen kaikkea asiantuntijan identiteettiä. Muita teksteissä rakentuvia, asiantuntijuutta vahvistavia identiteettejä olivat perinteikkään toimijan, kokonaisuuksien toimittajan ja yhteistyökumppanin identiteetit. Yritykset eivät puhu itsestään alueellisina vaikuttajina tai hyvinvoinnin rakentajina, Kotaja toteaa.Keski-Pohjanmaasta puhutaan paljon hallinnon ja rakenteiden kautta. Maakunnasta tässä keskustelussa rakentuva kuva ei aina ole kovin mairitteleva – alue vaikuttaa varsin hajanaiselta erilaisine suuntautumispyrkimyksineen ja alueen olemassaolon oikeutusta kyseenalaistavine argumentteineen. Erityisen kiivasta keskustelu on ollut viime viikkoina hallituksen julkistettua aluehallintouudistusesityksensä.- Halusin tutkia Keski-Pohjanmaata toiminnan näkökulmasta. Alueen tarjoamat toiminnan mahdollisuudet saattavat vaikuttaa sekä alueen houkuttavuuteen että haluun pysyä alueella. Houkuttavuus ja hyvinvointi kulkevat käsi kädessä. Hyvinvoinnissa on kysymys paljon enemmästä kuin pelkästään taloudellisesta vauraudesta ja aineellisesta elintasosta, Kotaja toteaa. Alue ja sen asukkaat eivät elä ainoastaan leivästä. Kysymys on elintason ohella elämänlaadusta, kuten toiminnan, tekemisen ja sosiaalisen kanssakäymisen mahdollisuuksista ja yhteisyyden ja turvallisuuden kokemuksista.Kotaja osoittaa, että Keski-Pohjanmaa rakentuu yritysten teksteissä aktiiviseksi, itsetunnoltaan vahvaksi, yhtenäiseksi ja moniarvoiseksi alueeksi. Yritykset puhuvat rohkeasti siitä, mitä tekevät, mitä osaavat ja mihin pystyvät ja osoittavat arvostavansa niin omaa kuin yhteistyö- ja kilpakumppaniensakin osaamista sortumatta kuitenkaan itsensä vähättelyyn. Hyvinvoinnin näkökulmasta pohjustaessaan tällä tavoin omia toiminnan mahdollisuuksiaan ne samalla rakentavat myös toimintaympäristönsä niin yksilöllisten kuin yhteisöllistenkin toimijoiden toimeentulon ja toiminnan sekä vuorovaikutuksen ja kanssakäymisen mahdollisuuksia – perustaa mielekkäälle, onnelliselle elämälle.- Yritysten toimintaympäristöään ja sen hyvinvointia rakentavan merkityksen typistäminen pelkkien taloudellisten ja elintasoon liittyvien tarpeiden täyttäjäksi on yritysten alueellisen merkityksen ja vaikuttamismahdollisuuksien ja motivaationkin aliarviointia.Tutkimusaiheen ja lähestymistavan ajankohtaisuudesta kertoo keskustelu Suomi-kuvasta ja maan brändäyksen tarpeesta mm. kilpailukyvyn turvaamiseksi. Monessa keskisen ja pohjoisen Suomen maakunnassa vallitsee samankaltainen huoli oman maakunnan ja ylipäätään maaseudun elinvoimaisuudesta ja –kelpoisuudesta.- Yrityksetkään eivät voi toimia, jos väki loppuu niiden ympäristöstä. Maan siinä kuin maakunnankaan tarjoamat elämisen ja toiminnan mahdollisuudet eivät ole merkityksettömiä, kun kilpaillaan esimerkiksi niukkenevasta työvoimasta.Yritysten moninaisen alueellisen merkityksen näkyväksi tekemisen ohella Kotaja haastaa lukijansa pohtimaan mahdollisuuksia vaikuttaa omaan toimintaympäristöönsä ja sen identiteetin muokkaamiseen. Paljon on kiinni siitä, mistä ja miten puhumme. Yritysten toiminnassa alueelle rakentuu elämänmakuinen, yksittäisen ihmisen kannalta merkityksellinen identiteetti, joka turvaa niin alueen kuin yritystenkin elämisen edellytyksiä tyhjästä kehitettyjä brändejä vakuuttavammin.- Tarinoita ei tarvitse keksiä, ne ovat alueilla valmiina, ne on vain löydettävä ja tehtävä näkyväksi. Olemassa olevia resursseja ei pidä heittää hukkaan, Kotaja toteaa.
digitoitu_txtF no
discipline_txtF Johtaminen
faculty_txtF Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
file_count_txtF 1
files_txt [{"restricted": "no", "bundleName": "TEXT", "format": "Text", "mimeType": "text/plain", "name": "9789513933661.pdf.txt", "description": "Extracted text", "retrieveLink": "/rest/bitstreams/66927268-3cc9-4fd9-92a7-ff9941db6a7d/retrieve"}, {"restricted": "no", "bundleName": "THUMBNAIL", "format": "JPEG", "mimeType": "image/jpeg", "name": "9789513933661.pdf.jpg", "description": "Generated Thumbnail", "retrieveLink": "/rest/bitstreams/4d2ff009-d578-44dc-853c-1b42acbf41e2/retrieve"}, {"restricted": "no", "bundleName": "ORIGINAL", "format": "Adobe PDF", "mimeType": "application/pdf", "name": "9789513933661.pdf", "description": null, "retrieveLink": "/rest/bitstreams/634e4fc1-1021-4d68-af4f-c3c842a2a66c/retrieve"}]
format 0/Opinnäytteet/ 1/Opinnäytteet/doctoral thesis/
fullrecord
key : dc.contributor.author
value : Kotaja, Sari
language :
element : contributor
qualifier : author
schema : dc
key : dc.date.accessioned
value : 2008-10-20T07:18:06Z
language :
element : date
qualifier : accessioned
schema : dc
key : dc.date.available
value : 2008-10-20T07:18:06Z
language :
element : date
qualifier : available
schema : dc
key : dc.date.issued
value : 2008
language :
element : date
qualifier : issued
schema : dc
key : dc.identifier.isbn
value : 978-951-39-3366-1
language :
element : identifier
qualifier : isbn
schema : dc
key : dc.identifier.other
value : oai:jykdok.linneanet.fi:1071617
language :
element : identifier
qualifier : other
schema : dc
key : dc.identifier.uri
value : https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/18998
language :
element : identifier
qualifier : uri
schema : dc
key : dc.description.abstract
value : This research focuses on small and medium sized enterprises in Finland’s Central Ostrobothnia region as constructors of identity and welfare for their operating environment. To investigate the phenomenon I apply a discourse analytic and constructionist approach. The study material is derived from the SMEs’ www pages, which were subjected to a rhetorical analysis. I base my conclusions on the organizational discourses emerging from the homepages and the identities constructed therein. The dominant discourses show that the companies concentrate primarily, if not exclusively, on the substance of their business: the production of goods and services.Instead of describing themselves explicitly as builders of regional welfare or talking about themselves as regional actors, they construct themselves as active, co-operative, tradition-rich and multiskilled experts. From the perspective of welfare and stakeholder theories they can be said to generate both material and nonmaterial resources for objective and subjective welfare in their surroundings. I refer to these resources as financial, spiritual and social capital. The organizational discourses also offer material for constructing a positive and active identity for the whole region.
language : en
element : description
qualifier : abstract
schema : dc
key : dc.description.abstract
value : Kotaja etsii tutkimuksessaan vastauksia siihen, millaisia resursseja keskipohjalaisyritykset toiminnassaan ja sitä kuvatessaan tarjoavat toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentamiseen.- Kiinnostukseni erityisesti yrityksiin alueensa rakentajina ja vaikuttajina on syntynyt päästessäni työni tiimoilta seuraamaan varsin läheltä useita keskipohjalaisyrityksiä ja niiden tapoja olla ja toimia. Keskipohjalaisyritykset ovat myös pärjänneet erilaisissa kansallisissa vertailuissa sangen hyvin jo monen vuoden ajan taloudellisin mittarein mitattuna – onpa yritysten sanottu kuuluvan maan aateliin, Kotaja kertoo. Kotaja on tutkinut ilmiötä identiteetin käsitteen kautta. Hän on analysoinut yritysten www-sivuja kysyen mitä, miten ja kenelle yritykset teksteissään puhuvat.- Yritykset keskittyvät konkreettisen toimintansa kuvaamiseen. Puheessa korostuu ammattitaito ja oman alan hallinta – yritykset rakentavat itselleen ennen kaikkea asiantuntijan identiteettiä. Muita teksteissä rakentuvia, asiantuntijuutta vahvistavia identiteettejä olivat perinteikkään toimijan, kokonaisuuksien toimittajan ja yhteistyökumppanin identiteetit. Yritykset eivät puhu itsestään alueellisina vaikuttajina tai hyvinvoinnin rakentajina, Kotaja toteaa.Keski-Pohjanmaasta puhutaan paljon hallinnon ja rakenteiden kautta. Maakunnasta tässä keskustelussa rakentuva kuva ei aina ole kovin mairitteleva – alue vaikuttaa varsin hajanaiselta erilaisine suuntautumispyrkimyksineen ja alueen olemassaolon oikeutusta kyseenalaistavine argumentteineen. Erityisen kiivasta keskustelu on ollut viime viikkoina hallituksen julkistettua aluehallintouudistusesityksensä.- Halusin tutkia Keski-Pohjanmaata toiminnan näkökulmasta. Alueen tarjoamat toiminnan mahdollisuudet saattavat vaikuttaa sekä alueen houkuttavuuteen että haluun pysyä alueella. Houkuttavuus ja hyvinvointi kulkevat käsi kädessä. Hyvinvoinnissa on kysymys paljon enemmästä kuin pelkästään taloudellisesta vauraudesta ja aineellisesta elintasosta, Kotaja toteaa. Alue ja sen asukkaat eivät elä ainoastaan leivästä. Kysymys on elintason ohella elämänlaadusta, kuten toiminnan, tekemisen ja sosiaalisen kanssakäymisen mahdollisuuksista ja yhteisyyden ja turvallisuuden kokemuksista.Kotaja osoittaa, että Keski-Pohjanmaa rakentuu yritysten teksteissä aktiiviseksi, itsetunnoltaan vahvaksi, yhtenäiseksi ja moniarvoiseksi alueeksi. Yritykset puhuvat rohkeasti siitä, mitä tekevät, mitä osaavat ja mihin pystyvät ja osoittavat arvostavansa niin omaa kuin yhteistyö- ja kilpakumppaniensakin osaamista sortumatta kuitenkaan itsensä vähättelyyn. Hyvinvoinnin näkökulmasta pohjustaessaan tällä tavoin omia toiminnan mahdollisuuksiaan ne samalla rakentavat myös toimintaympäristönsä niin yksilöllisten kuin yhteisöllistenkin toimijoiden toimeentulon ja toiminnan sekä vuorovaikutuksen ja kanssakäymisen mahdollisuuksia – perustaa mielekkäälle, onnelliselle elämälle.- Yritysten toimintaympäristöään ja sen hyvinvointia rakentavan merkityksen typistäminen pelkkien taloudellisten ja elintasoon liittyvien tarpeiden täyttäjäksi on yritysten alueellisen merkityksen ja vaikuttamismahdollisuuksien ja motivaationkin aliarviointia.Tutkimusaiheen ja lähestymistavan ajankohtaisuudesta kertoo keskustelu Suomi-kuvasta ja maan brändäyksen tarpeesta mm. kilpailukyvyn turvaamiseksi. Monessa keskisen ja pohjoisen Suomen maakunnassa vallitsee samankaltainen huoli oman maakunnan ja ylipäätään maaseudun elinvoimaisuudesta ja –kelpoisuudesta.- Yrityksetkään eivät voi toimia, jos väki loppuu niiden ympäristöstä. Maan siinä kuin maakunnankaan tarjoamat elämisen ja toiminnan mahdollisuudet eivät ole merkityksettömiä, kun kilpaillaan esimerkiksi niukkenevasta työvoimasta.Yritysten moninaisen alueellisen merkityksen näkyväksi tekemisen ohella Kotaja haastaa lukijansa pohtimaan mahdollisuuksia vaikuttaa omaan toimintaympäristöönsä ja sen identiteetin muokkaamiseen. Paljon on kiinni siitä, mistä ja miten puhumme. Yritysten toiminnassa alueelle rakentuu elämänmakuinen, yksittäisen ihmisen kannalta merkityksellinen identiteetti, joka turvaa niin alueen kuin yritystenkin elämisen edellytyksiä tyhjästä kehitettyjä brändejä vakuuttavammin.- Tarinoita ei tarvitse keksiä, ne ovat alueilla valmiina, ne on vain löydettävä ja tehtävä näkyväksi. Olemassa olevia resursseja ei pidä heittää hukkaan, Kotaja toteaa.
language : fi
element : description
qualifier : abstract
schema : dc
key : dc.format.extent
value : 209 sivua
language :
element : format
qualifier : extent
schema : dc
key : dc.language.iso
value : fin
language :
element : language
qualifier : iso
schema : dc
key : dc.publisher
value : Jyväskylän yliopisto
language :
element : publisher
qualifier :
schema : dc
key : dc.relation.ispartofseries
value : Jyväskylä studies in business and economics
language :
element : relation
qualifier : ispartofseries
schema : dc
key : dc.relation.isversionof
value : ISBN 978-951-39-3352-4
language :
element : relation
qualifier : isversionof
schema : dc
key : dc.rights
value : In Copyright
language :
element : rights
qualifier :
schema : dc
key : dc.title
value : Keskipohjalaisyritykset toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentajina : diskurssianalyyttinen näkökulma
language :
element : title
qualifier :
schema : dc
key : dc.type
value : doctoral thesis
language :
element : type
qualifier :
schema : dc
key : dc.identifier.urn
value : URN:ISBN:978-951-39-3366-1
language :
element : identifier
qualifier : urn
schema : dc
key : dc.type.dcmitype
value : Text
language : en
element : type
qualifier : dcmitype
schema : dc
key : dc.type.ontasot
value : Väitöskirja
language : fi
element : type
qualifier : ontasot
schema : dc
key : dc.type.ontasot
value : Doctoral dissertation
language : en
element : type
qualifier : ontasot
schema : dc
key : dc.contributor.faculty
value : Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
language : fi
element : contributor
qualifier : faculty
schema : dc
key : dc.contributor.faculty
value : Jyväskylä University School of Business and Economics
language : en
element : contributor
qualifier : faculty
schema : dc
key : dc.contributor.organization
value : University of Jyväskylä
language : en
element : contributor
qualifier : organization
schema : dc
key : dc.contributor.organization
value : Jyväskylän yliopisto
language : fi
element : contributor
qualifier : organization
schema : dc
key : dc.subject.discipline
value : Johtaminen
language : fi
element : subject
qualifier : discipline
schema : dc
key : dc.type.coar
value : http://purl.org/coar/resource_type/c_db06
language :
element : type
qualifier : coar
schema : dc
key : dc.relation.issn
value : 1457-1986
language :
element : relation
qualifier : issn
schema : dc
key : dc.relation.numberinseries
value : 68
language :
element : relation
qualifier : numberinseries
schema : dc
key : dc.rights.accesslevel
value : openAccess
language :
element : rights
qualifier : accesslevel
schema : dc
key : dc.type.publication
value : doctoralThesis
language :
element : type
qualifier : publication
schema : dc
key : dc.subject.yso
value : yritykset
language :
element : subject
qualifier : yso
schema : dc
key : dc.subject.yso
value : diskurssianalyysi
language :
element : subject
qualifier : yso
schema : dc
key : dc.subject.yso
value : toimintaympäristö
language :
element : subject
qualifier : yso
schema : dc
key : dc.subject.yso
value : hyvinvointi
language :
element : subject
qualifier : yso
schema : dc
key : dc.subject.yso
value : paikallisuus
language :
element : subject
qualifier : yso
schema : dc
key : dc.subject.yso
value : yritystoiminta
language :
element : subject
qualifier : yso
schema : dc
key : dc.subject.yso
value : Keski-Pohjanmaa
language :
element : subject
qualifier : yso
schema : dc
key : dc.rights.url
value : https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
language :
element : rights
qualifier : url
schema : dc
files : [{"restricted":"no","bundleName":"TEXT","format":"Text","mimeType":"text\/plain","name":"9789513933661.pdf.txt","description":"Extracted text","retrieveLink":"\/rest\/bitstreams\/66927268-3cc9-4fd9-92a7-ff9941db6a7d\/retrieve"},{"restricted":"no","bundleName":"THUMBNAIL","format":"JPEG","mimeType":"image\/jpeg","name":"9789513933661.pdf.jpg","description":"Generated Thumbnail","retrieveLink":"\/rest\/bitstreams\/4d2ff009-d578-44dc-853c-1b42acbf41e2\/retrieve"},{"restricted":"no","bundleName":"ORIGINAL","format":"Adobe PDF","mimeType":"application\/pdf","name":"9789513933661.pdf","description":null,"retrieveLink":"\/rest\/bitstreams\/634e4fc1-1021-4d68-af4f-c3c842a2a66c\/retrieve"}]
id jyx_123456789_18998
isbn 978-951-39-3366-1
isbn_txtF yes
ispartofseries_txtF_mv Jyväskylä studies in business and economics
issn 1457-1986
issued_txtF 2008
language_txtF_mv fin
mimetype_txtF_mv application/pdf
online_urls_str_mv URN:ISBN:978-951-39-3366-1
publishDate 2008
publisher_txtF_mv Jyväskylän yliopisto
rights_txtF In Copyright
series Jyväskylä studies in business and economics
spellingShingle Keskipohjalaisyritykset toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentajina : diskurssianalyyttinen näkökulma Kotaja, Sari yritykset diskurssianalyysi toimintaympäristö hyvinvointi paikallisuus yritystoiminta Keski-Pohjanmaa Jyväskylä studies in business and economics
subject_count_txtF 0
thumbnail https://jyx.jyu.fi/bitstreams/4d2ff009-d578-44dc-853c-1b42acbf41e2/download.jpg?sequence=99
title Keskipohjalaisyritykset toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentajina : diskurssianalyyttinen näkökulma
title_full Keskipohjalaisyritykset toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentajina : diskurssianalyyttinen näkökulma
title_fullStr Keskipohjalaisyritykset toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentajina : diskurssianalyyttinen näkökulma
title_full_unstemmed Keskipohjalaisyritykset toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentajina : diskurssianalyyttinen näkökulma
title_short Keskipohjalaisyritykset toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentajina : diskurssianalyyttinen näkökulma
title_sort Keskipohjalaisyritykset toimintaympäristönsä ja sen hyvinvoinnin rakentajina diskurssianalyyttinen näkökulma
topic yritykset diskurssianalyysi toimintaympäristö hyvinvointi paikallisuus yritystoiminta Keski-Pohjanmaa
yso_count_txtF 7