Näytä suppeat kuvailutiedot

Thesis data: Teaching, learning and assessing CT through Scratch in primary schools

dc.contributor.authorFagerlund, Janne
dc.contributor.authorSalmela, Sini
dc.contributor.otherVesisenaho, Mikko
dc.contributor.otherViiri, Jouni
dc.contributor.otherHäkkinen, Päivi
dc.coverage.temporal2017-01-02 - 2017-05-31
dc.date.accessioned2023-09-25T10:24:38Z
dc.date.available2023-09-25T10:24:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationFagerlund, Janne; Salmela, Sini. <i>Thesis data: Teaching, learning and assessing CT through Scratch in primary schools</i>. V. 1.1.2021. University of Jyväskylä. 10.17011/jyx/dataset/89237
dc.identifier.otherjyu-resd.86911572
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/89237
dc.description.abstractThe empirical data comprised 4th grade students' Scratch programming work in primary school classrooms. The students participated in a 12-lesson programming course, during which they programmed mainly in pairs on the same computer, designing creative programming projects together. The study collected two sets of data: the students' Scratch programming projects and video recordings of four pairs of students working on the last programming projects of the session during two lessons. The data were destroyed in accordance with the research plan and the data protection notice two years after the end of the study.en
dc.description.abstractEmpiirinen aineisto koostui 4. luokan oppilaiden Scratch-ohjelmointityöskentelystä peruskoulun luokissa. Oppilaat osallistuivat 12 oppitunnin mittaiseen ohjelmoinnin opetusjaksoon, ja he työskentelivät jakson aikana pääsääntöisesti pareittain saman tietokoneen äärellä ohjelmoiden yhteisiä luovia ohjelmointitöitään. Tutkimuksessa kerättiin kaksi aineistokokoelmaa: oppilaiden tekemät Scratch-ohjelmointityöt sekä videotallenteet neljän oppilasparin ohjelmointityöskentelystä jakson viimeisten vapaavalintaisten ohjelmointitöiden valmistamisesta kahden oppitunnin ajalta. Aineisto on hävitetty tutkimussuunnitelman ja tietosuojailmoituksen mukaisesti kaksi vuotta tutkimuksen päättymisen jälkeen.fi
dc.language.isofin
dc.publisherUniversity of Jyväskyläen
dc.rightsIn Copyrighten
dc.titleVäitöskirja-aineisto: Ohjelmoinnillisen ajattelun opettaminen, oppiminen ja arviointi Scratchissa peruskouluasteellafi
dc.titleThesis data: Teaching, learning and assessing CT through Scratch in primary schoolsen
dc.typedataset
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202309255245
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychology
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Education
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitos
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskylä
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopisto
dc.type.urihttp://purl.org/coar/resource_type/c_ddb1
dc.identifier.doi10.17011/jyx/dataset/89237
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_ddb1
dc.rights.copyrightFagerlund, Janne
dc.rights.accesslevelrestrictedAccess
dc.subject.ysooppiminenfi
dc.subject.ysolearningen
dc.subject.ysoohjelmointifi
dc.subject.ysoprogrammingen
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4887
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2945
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.rights.accessrightsRestricted use due to personal information protection. You can still contact author to ask for a copy of the material.
dc.relation.funderKeski-Suomen rahasto
dc.relation.funderEllen ja Artturi Nyyssösen säätiö
dc.relation.funderEmil Aaltosen Säätiö sr
dc.relation.funderCentral Finland Regional Fund
dc.relation.funderEllen and Artturi Nyyssönen Foundation
dc.relation.funderEmil Aaltonen Foundation
datacite.isSupplementTo.doi10.1002/cae.22255
datacite.isSupplementTo.doi10.1145/3230977.3231013
datacite.isSupplementTo.doi10.15388/infedu.2020.27
datacite.isSupplementToFagerlund, J. (2018). A Study on the Assessment of Introductory Computational Thinking via Scratch Programming in Primary Schools. In L. Malmi, A. Korhonen, R. McCartney, & A. Petersen (Eds.), <i>ICER '18 : Proceedings of the 2018 ACM Conference on International Computing Education Research</i> (pp. 264-265). ACM. <a href="https://doi.org/10.1145/3230977.3231013" target="_blank">https://doi.org/10.1145/3230977.3231013</a> <a href="https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59323">https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59323</a>
datacite.isSupplementToFagerlund, J., Häkkinen, P., Vesisenaho, M., & Viiri, J. (2021). Computational Thinking in Programming with Scratch in Primary Schools : A Systematic Review. <i>Computer Applications in Engineering Education</i>, <i>29</i>(1), 12-28. <a href="https://doi.org/10.1002/cae.22255" target="_blank">https://doi.org/10.1002/cae.22255</a> <a href="https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68923">https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68923</a>
datacite.isSupplementToFagerlund, J., Häkkinen, P., Vesisenaho, M., & Viiri, J. (2020). Assessing 4th Grade Students’ Computational Thinking through Scratch Programming Projects. <i>Informatics in Education</i>, <i>19</i>(4), 611-640. <a href="https://doi.org/10.15388/infedu.2020.27" target="_blank">https://doi.org/10.15388/infedu.2020.27</a> <a href="https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73764">https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73764</a>


Aineistoon kuuluvat tiedostot

TiedostotKokoTiedostomuotoKatso

Aineistoon ei liity tiedostoja.

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright