Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMård-Miettinen, Karita
dc.contributor.authorVälimaa, Mari
dc.date.accessioned2024-02-27T07:46:43Z
dc.date.available2024-02-27T07:46:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93674
dc.description.abstractDraamakasvatus tarjoaa mahdollisuuden motivoivaan ja monipuoliseen oppimiseen. Sen avulla voi luoda moninaisia oppimisympäristöjä yhden luokkahuoneen sisälle. Draaman avulla oppilaiden on mahdollista päästä kokemaan toden tuntuisia vuorovaikutus tilanteita ja näiden kokemusten kautta voi syntyä pysyviä muistijälkiä. Draamakasvatuksen mahdollisuuksista huolimatta opettajat voivat kokea sen pelottavana. Tähän on usein syynä se, että opettaja eivät koe olevansa tarpeeksi kokeneita esiintymään. Draamakasvatuksen tavoitteena ei kuitenkaan ole esiintyminen. Näyttelemisessä ei tarvitse olla hyvä, että draamakasvatus toimii. Kyse on keinosta tutkia asioita eri näkökulmista. Tässä tutkielmassa tarkoituksena on ollut kehittää draamakasvatus materiaalia englannin opettajille, joilla ei ole paljoa kokemusta draamasta. Tehtävät on suunniteltu niin, että ne ovat helposti lähestyttäviä. Tehtävät auttavat ymmärtämään kuinka luontaisesti draamakasvatus sopii kielten opetukseen. Materiaalipaketti koostuu 21 tehtävästä, joita opettaja voi yhdistellä haluamallaan tavalla. Lisäksi materiaalipaketissa on listaus yleisestä draamakasvatuksen lämmittely- ja lopetustehtävistä, joita voi hyödyntää varsinaisia draamatehtäviä ennen tai niiden jälkeen. Tehtävät on jaoteltu erilaisiin tehtävätyyppeihin, jotka kukin harjoittavat jotakin kielen oppimisen osa-aluetta. Tehtävät on suunniteltu alakoulun neljättä luokkaa ajatellen, mutta jokainen tehtävä sisältää myös ehdotuksia siitä, kuinka materiaalia voisi soveltaa kokemattomammille ja kokeneemmille oppilaille.fi
dc.format.extent65
dc.language.isoeng
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherEFL
dc.titleThe taming of drama education : drama education in elementary school English as a foreign language classroom - material package
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202402272146
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.rights.copyright© The Author(s)
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysodraamakasvatus
dc.subject.ysokieli ja kielet
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysodraamapedagogiikka
dc.subject.ysoopetusmenetelmät
dc.subject.ysoilmaisukasvatus
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysodrama education
dc.subject.ysolanguages
dc.subject.ysoteaching and instruction
dc.subject.ysodrama pedagogy
dc.subject.ysoeducational methods
dc.subject.ysodrama education
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright