Kotoutumiskoulutuksen opetussuunnitelman perusteet kuvaa tavoitettaan osallisuutta epämääräisesti ja kapeasti
Kekki, M., Ronkainen, R., Seppälä, T., & Weide, M. (2023). Kotoutumiskoulutuksen opetussuunnitelman perusteet kuvaa tavoitettaan osallisuutta epämääräisesti ja kapeasti. Aikuiskasvatus, 43(1-2), 90-97. https://doi.org/10.33336/aik.126145
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© 2023 Miika Kekki, Reetta Ronkainen, Tanja Seppälä, Marjukka Weide
Kotoutumiskoulutuksen uudessa perusteasiakirjassa korostuu osallisuuden käsite. Se jää kuitenkin määrittelemättä: osallisuuteen viitataan sekä kapearajaisesti työmarkkinaosallisuutena että epäsuorasti niin, että käsitteen varsinainen merkitys jää avoimeksi. Tutkimuskirjallisuudessa osallisuus edellyttää laaja-alaista sosiaalis-yhteiskunnallista kuulumista ja yhdenvertaisuutta.
Julkaisija
KansanvalistusseuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-6197Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183599678
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Critical Social Inclusion of Adult Migrant Language Learners in Working Life : Experiences From SFI and LINC Programs
Pötzsch, Tobias; Saksela-Bergholm, Sanna (Cogitatio, 2023)How can integration education programs facilitate the more seamless inclusion of migrant newcomers into working life and civil society? Traditionally, integration policy and practice have been framed within a nation‐state ... -
Kunnan viestintä kuntalaisen osallisuutta tukemassa : tulkitseva käsitetutkimus
Laine, Sari (2021)Kuntalaisten osallisuus ja osallistuminen on noussut puheenaiheeksi monissa läntisissä demokratioissa 1990–2000-lukujen taitteessa. Vastauksena kuntalaisten laimeaan vaa-liosallistumiseen erityisesti edustuksellisessa ... -
Osallistava sävellytysmenetelmä musiikinopetukseen : peruskoulun opetussuunnitelman 2014 tavoitteita ja oppimisen ydinmetaforia toteuttamassa
Huttunen, Taina (University of Jyväskylä, 2017)In my case study, I used two composing tasks to examine how the inclusive composing method (OSM) I have developed promotes the achievement of the aims of the new core curriculum for basic education 2014 and realises ... -
”Opetussuunnitelmaan ja sen sisältöihin on vaikea vaikuttaa” : yliopisto-opiskelijoiden tulkintoja opetussuunnitelman omistajuudesta, osallisuudesta ja osallistumattomuudesta
Kallonen, Tanja; Ukkonen-Mikkola, Tuulikki; Eskola, Jari (Tampere University Press, 2022) -
Osallistavat työpajat kulttuurisuunnittelun välineinä lähiötutkimuksessa
Suonperä, Petra (2023)Tässä etnologian ja kulttuuripolitiikan alan maisterintutkielmassa etsin vastauksia kysymyksiin, miten työpajat toimivat kulttuurisuunnittelun välineinä ja eri väestöryhmien kohdalla sekä millaisia haasteita ja onnistumisia ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.