Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHurskainen, Mari
dc.contributor.authorYlönen, Sabine
dc.contributor.editorJakonen, Teppo
dc.contributor.editorJalkanen, Juha
dc.contributor.editorPaakkinen, Terhi
dc.contributor.editorSuni, Minna
dc.date.accessioned2023-05-04T06:51:13Z
dc.date.available2023-05-04T06:51:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationHurskainen, M., & Ylönen, S. (2015). Vieraiden kielten oppimismotivaatio : esimerkkinä saksa yliopisto-opiskelijoiden keskuudessa. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), <i>Kielen oppimisen virtauksia</i> (pp. 73-90). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/49357" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/49357</a>
dc.identifier.otherCONVID_25264874
dc.identifier.otherTUTKAID_67622
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86758
dc.description.abstractGerman continues to be one of the most often used foreign languages for academic purposes in Finland although its use has decreased rapidly during the past few decades. The aim of this study is to explore university students’ motivation to learn German. It is part of the FinGer project and focuses on 2257 answers given to one survey question, namely why students have learned German. This multiple choice question with seven options included an open-ended option, which 772 German as a foreign language speaking respondents selected. In addition to frequency analysis of the multiple choice options, the open comments were analysed using qualitative content analysis in two ways: inductively (data-driven thematic classification) and deductively (theory-driven classification). The open comments were also analysed quantitatively. The results show that German was primarily studied to improve employment possibilities. Finnish language education policies clearly influenced the motivation to learn German over time: older generations’ motivation was mainly regulated externally whereas intrinsic motivation increased in younger generations.en
dc.format.extent261
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys
dc.relation.ispartofKielen oppimisen virtauksia
dc.relation.ispartofseriesSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/49357
dc.rightsIn Copyright
dc.titleVieraiden kielten oppimismotivaatio : esimerkkinä saksa yliopisto-opiskelijoiden keskuudessa
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202305042852
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-61-8
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange73-90
dc.relation.issn0781-0318
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys 2015
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysosisällönanalyysi
dc.subject.ysokyselytutkimus
dc.subject.ysoopiskelumotivaatio
dc.subject.ysovieraat kielet
dc.subject.ysokorkeakouluopiskelu
dc.subject.ysokielivalinnat
dc.subject.ysosaksan kieli
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p14612
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10631
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p19163
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p30184
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13164
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8029
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p12148
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright