Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorRoiha, Anssi
dc.contributor.authorNieminen, Juuso
dc.contributor.authorMäntylä, Katja
dc.contributor.editorMäkipää, Toni
dc.contributor.editorHilden, Raili
dc.contributor.editorHuhta, Ari
dc.date.accessioned2023-04-25T06:37:10Z
dc.date.available2023-04-25T06:37:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationRoiha, A., Nieminen, J., & Mäntylä, K. (2023). Lukion vieraiden kielten opettajien käytänteitä ja käsityksiä eriyttävästä arvioinnista. In T. Mäkipää, R. Hilden, & A. Huhta (Eds.), <i>Kielenoppimista tukeva arviointi</i> (pp. 97-123). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 15. <a href="https://doi.org/10.30660/afinla.123009" target="_blank">https://doi.org/10.30660/afinla.123009</a>
dc.identifier.otherCONVID_182826325
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86560
dc.description.abstractThis study explores the perceptions and practices of upper secondary school language teachers on differentiated assessment. The data were collected through a closed and open-ended questionnaire (n=48) and individual interviews with four teachers. The results show that the teachers used a variety of assessment methods, with a predominant emphasis on formative assessment. Although the teachers mentioned many differentiated assessment methods, they did not generally differentiate their assessments to a large extent. The teachers also focused mostly on low-achieving students and neglected adversely gifted students. The teachers seemed to follow the practice of having all students demonstrate their learning in the same way and at the same time. Class size was seen as the main barrier to more thorough differentiation. The results of this study suggest that differentiation should be better integrated into assessment and that both pre- and in-service teachers would benefit from training focusing on differentiated assessment.en
dc.format.extent201
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofKielenoppimista tukeva arviointi
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-teema
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinla/issue/view/9173
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherformatiivinen arviointi
dc.subject.othereriytetty arviointi
dc.subject.otherarviointiosaaminen
dc.subject.otherformative assessment
dc.subject.otherdynamic assessment
dc.subject.otherassessment literacy
dc.titleLukion vieraiden kielten opettajien käytänteitä ja käsityksiä eriyttävästä arvioinnista
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202304252673
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-75-5
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange97-123
dc.relation.issn2814-6298
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry 2023
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokieltenopettajat
dc.subject.ysoeriyttäminen
dc.subject.ysoosaaminen
dc.subject.ysolukio
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysooppilasarviointi
dc.subject.ysoarviointimenetelmät
dc.subject.ysovieraat kielet
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p15028
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p987
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8343
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7401
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7111
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p15768
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p30184
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.doi10.30660/afinla.123009
dc.type.okmA3


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright