How are Games Interpreted? Hermeneutics for Game Studies
Arjoranta, J. (2022). How are Games Interpreted? Hermeneutics for Game Studies. Game Studies: the international journal of computer game research, 22(3). http://gamestudies.org/2203/articles/arjoranta_how_are_games_interpreted
Julkaistu sarjassa
Game Studies: the international journal of computer game researchTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 Game Studies
This paper presents a hermeneutic theory for game studies. It starts by giving an overview of hermeneutics, shows how in understanding games it is useful to divide hermeneutics into two aspects -- real-time hermeneutics and game hermeneutics -- and finishes by detailing complementary approaches to hermeneutics for games. The article builds upon earlier work in the hermeneutics of games and draws from philosophical hermeneutics.
Julkaisija
It-universitetet i københavnISSN Hae Julkaisufoorumista
1604-7982Asiasanat
Alkuperäislähde
http://gamestudies.org/2203/articles/arjoranta_how_are_games_interpretedJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/155801890
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Huippuyksikkörahoitus, SALisätietoja rahoituksesta
This research was supported by the Academy of Finland project Centre of Excellence in Game Culture Studies (CoE-GameCult, 312397).Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Real-time hermeneutics : meaning-making in ludonarrative digital games
Arjoranta, Jonne (University of Jyväskylä, 2015) -
Ludology, Narratology and Philosophical Hermeneutics
Arjoranta, Jonne; Karhulahti, Veli-Matti (Digital Games Research Association, 2014)In this article we present the hermeneutic method as a tool for analyzing game studies discourses. We use Markku Eskelinen’s profusely interpreted “The Gaming Situation” (2001) as a case study. Our premise is that whereas ... -
Egyén és közösseg : Jean-Paul Sartre Critique de la raison dialectique című műve a magyar recepció tükrében
Bene, Adrián (University of Jyväskylä, 2009) -
Computer game as a pragmatic concept : ideas, meanings, and culture
Karhulahti, Veli-Matti (Sage Publications, 2020)This article discusses the ‘computer game’ as a pragmatic concept. A dual nature of the computer game as both a pragmatic idea and a pragmatic meaning is introduced. Practical meanings of the computer game correspond with ... -
Metsäbileet heterotopiana : omaehtoisen tilan merkitykset alakulttuuriyhteisölle
Okker, Sauli (2022)Metsäbileitä on järjestetty julkisesti saavutettavissa sijainneissa Jyväskylän lähimetsissä jo useita vuosia, mutta ne ovat silti pysyneet eräänlaisena salaisuutena. Tapahtumat ovat elektroniseen musiikkiin painottuneita, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.