Kriteerit oppilasta standardoimassa? : Arvosanojen 5 ja 9 tuottama kuva oppilaasta päättöarvioinnissa
Pitkänen, H., & Rontu, E. (2022). Kriteerit oppilasta standardoimassa? : Arvosanojen 5 ja 9 tuottama kuva oppilaasta päättöarvioinnissa. In Kasvatustieteen päivät Oulussa 24.-25.11.2022 : moniäänisyys kasvatuksen muuttuvassa maailmassa : abstraktikirja (pp. 121). Suomen kasvatustieteellinen seura. https://drive.google.com/file/d/16dfiDRuolKfBJw10v_PUqOeN7SvPMZDm/view
Date
2022Copyright
© Suomen kasvatustieteellinen seura, 2022
Publisher
Suomen kasvatustieteellinen seuraConference
Kasvatustieteen päivätIs part of publication
Kasvatustieteen päivät Oulussa 24.-25.11.2022 : moniäänisyys kasvatuksen muuttuvassa maailmassa : abstraktikirjaKeywords
Original source
https://drive.google.com/file/d/16dfiDRuolKfBJw10v_PUqOeN7SvPMZDm/viewPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164841043
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Research Council of FinlandFunding program(s)
Postdoctoral Researcher, AoFAdditional information about funding
Suomen Akatemia 353972.License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Mistä liikunnan arvosanat muodostuvat? : liikunnanopettajien käsityksiä arvioinnin kriteereistä ja haasteista perusopetuksessa
Palomäki, Sanna; Hirvensalo, Mirja (Liikuntatieteellinen seura, 2022)Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteisiin kirjatuilla tavoitteilla ja arviointikriteereillä on pyritty turvaamaan arvioinnin oikeudenmukaista ja yhdenvertaista toteutumista kouluissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena ... -
Perusopetuksen arviointi uudistuu : arvosanoille kriteerit
Rautopuro, Juhani (Niilo Mäki Instituutti, 2021)Perusopetuksen oppilasarvioinnissa vietiin loppuun merkittäviä päätöksiä vuoden 2020 aikana. Ensimmäinen suuri päätös oli perusopetuksen perusteiden arviointiluvun (luku 6) uudelleenkirjoittaminen. Uudelleenkirjoitettu ... -
Käyttäytymisen ihanneoppilas? : käyttäytymisen arvioinnin perusteet Vantaan koulukohtaisissa opetussuunnitelmissa
Kuronen, Susanna (2018)Pro-gradu -tutkielmani tavoitteena oli selvittää vantaalaisten koulukohtaisten käyttäytymisen arvioinnin perusteiden sisällöt, yhteneväisyydet ja erot sekä millaisen käyttäytymisen ihanneoppilaan mallin ne luovat. Tutkimuksen ... -
Osaamisen tasojen kielellistäminen ja tulkinnanvaraisuus uudistetuissa perusopetuksen suomen kieli ja kirjallisuus -oppimäärän päättöarvioinnin kriteereissä
Heikola, Aleksi; Karasti, Kaarina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Artikkelissa tarkastellaan opettajanäkökulmasta äidinkielen ja kirjallisuuden suomen kieli ja kirjallisuus -oppimäärän päättöarvioinnin kriteerejä. Opetushallitus julkaisi uudistetut kriteerit vuoden 2020 lopussa, ja ... -
Liikunnan päättöarvioinnin kriteerit
Sääkslahti, Arja; Koponen, Jouni; Pietilä, Matti (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry., 2021)